Daimler Trucks esitles eile Stuttgartis ettevõtte esimese raske elektriveoauto prototüüpi, sõiduk kannab nime Mercedes-Benz Urban eTruck.
Tegu on veokiga, mille täismass võib ulatuda 26 tonnini.
Sõiduki peamiseks kasutusvaldkonnaks oleks kaupade laialivedu linnades, seda saaste- ja müravabalt.
Tegu on siiski vaid prototüübiga, müügisalongidesse peaksid sellised elektrisõidukid jõudma järgmise kümnendi alguseks.
Elektriveoki maksimaalne sõiduulatus ühe laadimisega on praegu 200 kilomeetrit, kuid seeriamudeli ilmumise ajaks suureneb see tõenäoliselt märgatavalt.
Elektrienergiat talletatakse raami gabariitidesse paigaldatud akudesse. Ühe elektrimootori asemel on kolmeteljelisel autol kaks elektrimootorit, mis on paigaldatud keskmisel sillal rattarummudesse. See võimaldas ka kabiini alla sisepõlemismootorist jäänud ruumi võtta kasutusele akude tarbeks.
Iga elektrimootori võimsuseks on 125 kW (163 hobujõudu), jõuallikate pöördemoment on 2 x 500 njuutonmeetrit. Akude mahutavuseks on 212 kWh.
Mercedese elektriveok on tõsiseks löögiks Elon Muski tulevikuplaanidele, sest Tesla plaanitava elektriveoauto prototüüpi näeb plastiliinist vormituna heal juhul järgmisel aastal, Mercedese veok on aga sisuliselt tootmisküps.
KOMMENTAARID