Fordi sõiduautod võivad tulevikus hakata automaatselt koguma infot teel olevate aukude kohta, et nii luua suur virtuaalne auguatlas.
Nimelt testitakse praegu uut süsteemi, mis korjab infot teel olevate aukude kohta ning edastab saadud info suurde andmepilve. Sealt edastatakse info aukude ja muude teekahjustuste kohta juba teistele samal teelõigul liiklevatele autodele.
Liiga auklike teede korral on süsteem võimeline välja pakkuma ka alternatiivseid marsruute, et auto lõhkumist katkistel teedel vältida.
Hetkel on uus lahendus kasutusel vaid kinnistel testialadel, kuid juba käesoleval aastal loodetakse seda testida ka avalikel teedel ja tänavatel.
Vajalikud sensorid kuuluvad juba praegu Mondeo, S-Maxi ja Galaxy varustusse, neid kasutatakse esialgu vaid auto vedrustuse seadete muutmiseks.
Euroopa Liidu statistika kohaselt põhjustavad löökaugud ja muud teekahjustused aastas kuni kolmandiku kõigist liiklusavariidest.
Ainuüksi 2011. aastal fikseeriti Euroopa teedel 20 miljonit löökauku, parandada õnnestus neist umbes pooled.
KOMMENTAARID