Ohtlikke turvapatju tootnud Jaapani firma Takata teekond jõudis loogilise lõpuni: ettevõte esitas avalduse pankroti väljakuulutamiseks.
Info võimalikust pankrotist lekkis juba nädalajagu päevi tagasi, seega erilise üllatusena see kellelegi ei tulnud. Pankroti põhjus on lihtne: ohtlike turvapatjade tagasikutsumise kulud ületasid ettevõtte majanduslikke võimalusi.
Skandaal sai alguse juba pea kümme aastat tagasi, kui ilmusid esimesed teated selle kohta, et Takata turvapadjad võivad rakendudes tappa või vigastada autos viibijaid.
Hilisem uurimine näitas, et turvapatju gaasiga täitev aine võis niiskust saades muuta oma omadusi ning gaasi tekkimine toimus plahvatuslikult. See aga tõi kaasa ohu, et turvapadja gaasigeneraatori detailid võisid lennata sõitjateruumi ja tabada seal olevaid inimesi.
Praegu teada oleva info kohaselt hukkus plahvatavate turvapatjade tõttu vähemalt 17 inimest, veel 180 sai erinevates raskusastmetes vigastusi.
Hiljem selgus, et ohtlikud turvapadjad on oma sõidukitesse paigutanud 19 autotootjat, probleemsete autode hulk küündis aga saja miljonini.
Hetkel on Takata kahjum tõusnud vähemalt 15 miljardi dollarini, kuid see number suure tõenäosusega veel kasvab.
Takata tootmisvõimsuste uus omanik on juba teada, selleks saab Hiina firmale Ningbo Joyson Electronic kuuluv ettevõte Key Safety Systems (KSS). Hiinlased maksavad Takata jäänuste eest 1,6 miljardit dollarit.
KOMMENTAARID