Volvo Trucks hakkab veoautosid Volvo FH ja Volvo FM varustama uue akusüsteemiga, mille osaks on kaks eraldiseisvat akukomplekti.
Uuel akusüsteemil on kaks eraldi akukomplekti - üks mootori käivitamiseks ja teine kõikide kabiinisiseste elektriseadmete jaoks.
Käivitusaku ainus funktsioon on mootori käivitamine ja seda ei mõjuta ülejäänud veoki voolutarbimine. Kõik teised funktsioonid, nagu seisuküte, seisujahuti, külmik, meediasüsteem ja isiklikud seadmed, nagu sülearvutid, mobiiltelefonid ja tahvelseadmed, saavad toidet eraldi geelakudelt.
Geelakude tööiga on võrreldes tavaliste pliiakudega pikem, samuti võimaldavad nad rohkem laadimistsükleid. Ulatuslike tühjenemistsüklite puhul peavad geelakud vastu vähemalt 10-15 korda kauem.
See peaks tagama selle, et isegi keerulistes oludes ei tule auto mootorit puhkamise ajal eraldi käivitada, et laadida auto akusid. Vähem hulk käivitusi tähendab ka väiksemat kütusekulu ja väiksemat keskkonnamõju.
Uus akusüsteem:
- Saadaval Euroopas uute Volvo FH ja Volvo FM mudelite valikvarustusena.
- Sisaldab kaht eraldi vooluahelatega akukomplekti.
- Elektrilised mugavussüsteemid ja tarvikud saavad toidet 210 Ah geelakudest.
- Käivitusaku süsteem sisaldab tavalisi pliiakusid, külmkäivituse voolutugevus 800 A.
- Käivitusakud on kabiini taga vasakpoolsel küljel, geelakud saab paigaldada tagaülendile raamitalade vahele või koos käivitusakudega kombineeritud akukasti veoki vasakul küljel.
KOMMENTAARID