India teedel ja tänavatel toimuvates liiklusõnnetustes saab iga päev surma keskmiselt 400 inimest, aastas hukkub avariides keskmiselt 150 000 inimest, kirjutab Automotive News.
Võrdluseks: USA-s hukkub igal aastal avariides umbes 40 000 inimest, seda hoolimata kordades suuremast autode arvust ja liiklustihedusest.
Nüüd on India riik asunud liiklusõnnetustega võitlema, veel sel aastal peaks rakenduma uus seadus, mis määrab liikluseeskirjade rikkumise eest suured rahatrahvid ning sunnib autotootjaid muutma oma sõidukeid turvalisemaks. Turvalisemate autode nõue toob tõenäoliselt kaasa ka uute autode hinnatõusu.
Indias müüdavad uued odavautod on väga kurikuulsad selle poolest, et neil puuduvad tavaliselt moodsad turvalisad, sageli piirdub autode varustus vaid turvavöödega.
Global NCAP avariitestides on neid aga korduvalt hinnatud 0 tärniga minimaalsegi turvalisuse puudumise eest. Sageli müüakse autosid, mis Euroopas on varustatud nii turvapatjade kui ABS-piduritega, Indias ilma nendeta.
Ekspertide hinnangul on Indias toodetavad odavautod muust maailmast oma turvalisuse poolest vähemalt 30 aastat ning autode turvalisust sätestavate seaduste poolest vähemalt 20 aastat maas.
KOMMENTAARID