Shelli ideeveoauto Starship sõitis USA-s läänerannikult idarannikule, selle aja jooksul tarbis voolujooneline sõiduk 2,5 korda vähem kütust kui tavaline veok.
Veoki ehitas Shelli tellimusel USA firma AirFlow Truck Company.
Selle suurimaks erinevuseks tavalistest veoautodest on kiirrongi meenutav kabiin, samuti on radiaatorivõre asendatud vaid vajadusel avanevate ribidega.
Lisaks parandavad veoki õhutakistust ka põhja all olevad õhukanalid.
Väga väikest õhutakistust arvestades on loodud ka veoki haagis, mis samuti tekitab tavahaagisest vähem õhutakistust. Lisaks on haagise katusel päikesepaneelid, mis varustavad elektrienergiaga veoki elektrisüsteemi.
Auto jõuallikaks on kuuesilindriline 400-hobujõuline diiselmootor Cummins X15, mis töötab koos 18-käigulise Eatoni automaatkäigukastiga.
Veoki kolmas sild on ühendatud aga elektrimootori/generaatoriga, mis aitab diislit suure koormuse korral. Pidurdades aitab elektrimootor aga muuta pidurdusenergia elektrivooluks.
Veoki täismass oli 33 tonni.
KOMMENTAARID