Euroopa Liit võttis vastu suunised, mille kohaselt peaks aastaks 2030 uute busside ja veoautode poolt atmosfääri paisatava CO2 hulk langema 30 protsendi võrra.
Aastaks 2025 on aga seatud vahepealne eesmärk vähendada nende sõidukite CO2 päästu 15 protsendi võrra.
Tagamaks autotootjate huvi selle teema vastu, plaanib Euroopa Liit rakendada mitmeid meetmeid nende tootjate hüvanguks, kes valmistavad väikese- ja nullemissiooniga veokeid ja busse.
Hetkel puuduvad Euroopa Liidus piirid veokite ja busside CO2 päästule.
Veokid moodustavad liikluses olevatest sõidukitest vaid 5 protsenti, kuid vastutavad 22 protsendi väljalaskegaaside tekke eest.
Automobile Manufacturers’ Association teatas sellele otsusele vastuseks, et Euroopa Liit peaks nullemissiooniga sõidukite arendamise ja tootmise soodustamiseks tegelema rohkem laadimisjaamade ja vesinikutanklate võrgu arendamisega.
Ka on seni napilt veokitele mõeldud gaasitanklaid.
KOMMENTAARID