Eestis kasutatakse sõidutee asfaltkattes esmakordselt ümbertöödeldud plastikjäätmeid. Uuendusliku kattega sõiduteelõik rajatakse Mäeküla–Koeru–Kapu maanteele Mäeküla–Suurpalu lõigu kilomeetritele 0–2,3. Lisaks ehitatakse sõidutee kõrvale sama lisandit kasutades ligi kaks kilomeetrit kõnniteed.
„Maanteeamet toetab innovaatilist mõtlemist ning püüame võimalusel alati uusi toimivaid lahendusi kasutusse võtta,“ kinnitas Maanteeameti ida teehoiu osakonna juhataja Anti Palmi. „Šoti ettevõtte MacRebur Ltd pakutavaid tooteid on katsetatud juba üle maailma ja erinevates tingimustes. Huvitav on jälgida sellise asfaltkatte vastupidavust meie kliimale ja liiklusele.“ Palmi lisas, et esimesi järeldusi saab teha järgmisel kevadel, kui on näha, kuidas kate talvistele tingimustele ja liiklusele on vastu pidanud.
Mäeküla–Suurpalu teelõigul katsetatakse sõiduteel kahe erineva koostisega asfaltkatet, et hinnata materjalisegude vastupidavust raskeliiklusest tingitud koormusele ning vähendada bituumenisisaldust asfaldisegus. Kergliiklusteel katsetatakse kolme erinevat koostist, et võrrelda bituumenisisalduse vähendamise ulatuse mõju katte omadustele.
Plastikasfaldi segu toodetakse Verstoni asfalditehases. Mäeküla–Suurpalu katselõigu asfalteerimiseks lisatakse asfaldisegusse kokku üle viie tonni MacReburi plastikgraanuleid, mille tootmiseks kasutatud plastikjäätmete kogus on võrdne ligikaudu 412 000 plastikpudeliga.
„Meie ettevõtjate ja inseneridena tunneme alati suurt huvi uute tehnoloogiate vastu ning jagame Maanteeametiga ühist eesmärki tuua Eesti teedeehituse praktikasse innovaatilisi ja kaasaegseid lahendusi,“ märkis Verston Ehitus OÜ juhatuse esimees Veiko Veskimäe. „Samal ajal, kui suur osa maailmast tegeleb plastikjäätmete kuhjumise probleemiga, on nende kasutamine teedeehituses väga nutikas lahendus, sest nii mittelagunevat plastikut kui ka asfaltsegus olulist komponenti bituumenit toodetakse samast toorainest – naftast.“
KOMMENTAARID