Daimler Truck AG ja Volvo Group sõlmisid koostöölepingu, mille järgi nende 50/50 ühisfirma hakkab välja töötama raskeveoki kütuseelemente.
Nii Mercedes-Benz kui ka Volvo usuvad, et vesinikust elektrit tootev kütuseelemenditehnoloogia on lähitulevikus võtmerollis, et muuta autoveod CO2-neutraalseks. Peale kütuseelemendi toob Volvo esile veel akuga elektriveokid ning taastuvtoormest mootorikütused, kuid viimased vaid „teatud ulatuses“.
Ühisfirma hakkavat konstrueerima eri võimsusega (modulaarseid) kütuseelemente, mille hulgas on ka 300 kW püsivõimsusega elektriallikas pikamaa raskeveokile. Loodavad vooluallikad sobivat kasutamiseks ka paikse generaatorina. Viimaste vallas alustas Daimler Truck tänavu koostööd ka Rolls-Royce’iga, et luua asendus diiselgeneraatoritele. See koostööleping loodetakse allkirjastada aasta lõpuks, Volvoga aga pannakse allkirjad paberile kunagi 2021. aastal, kui konkurentsi- ja muud ametid on asjale andnud oma heakskiidu.
Volvo ja Mercedes loodavad kütuseelementveokite (fotol Mercedese prototüüp GenH2) klienditeste alustada umbes kolme aasta pärast ning suurseeriatootmine minevat lahti kümnendi teises pooles.
KOMMENTAARID