Üks Euroopa Liidu komisjone on välja käinud ettepaneku vähendada autode maksimaalset lubatud müranormi 74 detsibellilt 68 detsibellini.
Uutele miinimumnormile peaks autode mürapeegel vastama seitsme aasta pärast, kirjutab Wirtschaftswoche.
Seejuures jääks sportautodele kehtima erinorm, mis lubaks 69 detsibellini ulatuvat müra juhul, kui auto võimsus ühe tonni kohta ületab 150 kW.
Ette on nähtud ka veokitele ning bussidele määratud müranormide vähendamine, kuid seda väiksemas ulatuses.
Samas mootorrattad pääsevad muutustest üldse ning elektriautod peavad hakkama tekitama kunstlikku müra kaasliiklejate tähelepanu köitmiseks.
Esimest korda tulevad uued müra piirmäärad Brüsselis arutusele 26. jaanuaril.
Samalaadseid plaane mürataseme vähendamiseks on olnud teisigi, näiteks Saksamaa valitsus esitas eelmisel aastal ettepaneku, mille kohaselt oleks maksimaalne müratase 68 detsibelli nende sõidukite jaoks, mille võimsuse ja kaalu suhe jääks alla 120 kW tonni kohta, 70 detsibelli sõidukite kohta, mille kaalu ja võimsuse suhe ulatuks kuni 160 kW tonni kohta ning 73 detsibelli sõidukitele üle selle.
Sakslaste ettepanek nägi ette uute piirangute rakendumise kümne aasta jooksul.
KOMMENTAARID