Veoautod ja rasketehnika

Mtz 82 abi.

org22
19:29 12.03.2014
Tervist.
Pöördun siia siis sellise koomilise murega et sain ootamatult 82 omanikuks.
Ja nüüd siis keegi targem võik mulle lollile selgeks teha kuhu kohta miski õli läheb nimelt tahaks õlisi juurde valada aga ei tea täpselt mis kus asub.
Tegu vanema 82.

1.Traktoril on ka hüdro rool, et kui ees otsast tulema hakkata on esimene paak arvan siis see on hüdrorooli jaoks ehk oskab keegi seda kinnitada ? ja kas sinna ikka võib tavalist hüdroõli panna kuna vaatasin see oli suht kuival.?
2.Järgmine paak siis peaks olema jahutusvedelik ?
3. Ja nüüd ehk keegi oskab öelda kuhu saan hüdraulika jaoks õli juurde valama kui ma nüüd ei eksi siis see peaks seal kandis olema kus on õhu võtu koht.
4.Jamootori õli saab panna kontrollida paremal. Ja mis oleks ee kõige õigem õli ?
Ärge siis mind risti lööge.

Aitäh juba ette ära.
.........
20:11 12.03.2014
Ohohoo, soovitan võtta raamatukogust või mõnelt vanemalt maamehelt vastav raamat.
stammer
21:01 12.03.2014
Nojah, läbi foorumi on tehnikakauget inimest raske õpetada.
Lihtsam on leida külast mõni vanem jorss (no ikka üle 50-ne), kes on sellise traktoriga enne kokku puutunud ja suudab põhitõed kiire koolituse käigus selgeks teha.
Eeldan, et see traktor on maal, mitte linnas mõne magala paneelika ees?
ex traktorist.
00:05 13.03.2014
Kõige õigem õli mootorile??
Kindlasti mineraalne õli ,mitte mingil juhul vanale mootorile kaasaegseid sünteetilisi õlisid . (Mootori surm on varsti lähedal)
Müüakse vene õli "KAMAZ" see kõlbab väga hästi mootorisse.
Hüdroõli paak ei tohi kunagi täis olla ,seal on varras mõõtmiseks. Kui tõsta või langetada hüdrosilindreid ,siis õli kogus muutub. Kui täis valad hakkab üle ääre välja ajama . Hüdrosüsteemis kasutati vanasti ka mootoriõlisid .
VZR
04:29 13.03.2014
Osta omale esmalt abivahend: http://www.vanaraamat.ee/Ehitus-tehnika/Autod-mootorrattad-t
raktorid-ja-muud-masinad/Traktoristi-ABC-b17080-t71.html
, loe see läbi ja siis mine masina manu ning kae kõik uuesti üle. Kirvega võttes käib KAMAZ-i õli nii roolivõimu, hüdrosse kui ka mootorisse. Paarsada grammi võiksid ka kütusepumpa panna, või siis seni, kuni kontrollavast välja tulema hakkab. Käigukasti/tagasilda (kontrollava vanematel masinatel paremal küljel esisilla väljavõtte pauna ees kardaani taga. Uuematel vasakul küljel mõõtevarras) sobib TEP-15, see käib ka vahepukki, esisilla diffrisse, ülemistesse nurkülekannetesse ja alla lõppülekandesse.
vanames
08:45 13.03.2014
Njah, nii ta on. Mootorisse Kamazi või vene diiselõli mida Erimell müüb.
Vene aparaatide jaoks on see täitsa hea õli. Kasutan seda isegi enda 25 aastat vanas diisel Audis ja sõidan juba mitu aastat probleemidetta. Tehase andmete järgi käib hüdrosüsteemi sama mootoriõli. Ise olen siiski kasutanud Erimelli hüdroõli.
Käigukasti, reduktoritesse sobib väga hästi TEP- 15. See ei hakka ka väsinud simmerite vahelt välja tilkuma.

Üldiselt on see masin lihtne nagu lego, kui korra oled selgeks saanud.
..
12:28 13.03.2014
Käigukasti on ette nähtud mootoriõli. Vaata hoolega määrdeainete tabel peaks igal vene traktoril kusagil kabiini seinal olema.
Siiidiuss
15:20 15.03.2014
Ei käigukasti ega hüdrosse ei käi mootoriõli. See on hädavariant. Kui midagi tõesti ei ole või see õli tasuta käes siis ehk! Kuid tänapäeval on kõike saada ja ma ei näe põhjust miks peaks igast saasta kallama.

Lühidalt räägin teile ära mis kusagile käib. Mootorisse, kui oled koonerdaja ja arvad, et kamazi õli käib kah siis muudkui aga kalla.
Aga normaalne oleks mootorisse panna vähemalt mingi lääne poolsünt. Või vähemalt poolsündi baasil õli. Näiteks super traktor.

Kamazi õli on talvel selline, et lõika noaga ja määrimisomadused kehvapoolsed ja suvel tikub jälle vedelaks minema. Võid mootorisse ka täissündi pannna. Mitte midagi ei juhtu. Õlid segunevad omavahel kenasti ja mingi lahtipesemise jutt on tasemel naised saunas rääkisid:) Sellist asja lihtsalt ei ole olemas. Jah slammi saab ka lahti pesta aga selleks on ikka pesuõlid. Milledel ei ole pesu seisukohast mootoriõlidega seost.

Hüdraulikas kohta ütlen nii palju, et jällegi kui kooner olla siis pannakse mingi suvaline industriaal või mootoriõli. veel koonrimad kallavad läbitöötanud õli. olgu see mootori või hüdraõli. Käib suvaline saast paaki.

Tegelikult käib sinna hüdrasse vähemalt vene hüdroõli mg46. Paremad sellest on hlp 46 ja veelgi parem on hvlp 46 mis on juba sünteetiline.

Transmissioon. jällegi mootoriõli on selline käib kah. kuid tegelikult ei sobi. tep15 ei kõlba ka sest talvel lõika noaga ja suvel vedel. Seda kasutati siis kui midagi paremat ei olnud saada. Enamvähem rahuldava kvaliteediga on kamza tagasilla õli tsp 15k. Sellest paremad on lääne transmissiooni õlid. Näiteks gx ja muud hüpoid õlid. Kokkuvõttes. Iga mees ise teab mis paneb. Igal oma arvamus ju. Mõni kallab läbitöötand õli ka igasse kohta kuhu vähegi vaja"kokkuhoiu eesmärgil" mis tegelikult viib sellein, et masin muutub õige pea vanarauaks:) ja maksab teistpidi valusalt kätte.

Nii siis. Mootorisse, vähemalt lääne poolsünd. Hüdrasse vähemalt vene hüdra. parem kui oleks ikka lääne hvlp. Transmissiooni vähemalt kamza tagasild aga parem kui oleks lääne transmissiooni õli. roolivõimu hea lääne hüdra või lääne poolsünt mootoriõli.
juhiabi
15:52 15.03.2014
Siiidiuss muidu kõik vahva, aga roolivõimu tuleb panna sama õli mis on karteris. Sinu sorava jutu järgi võiks sa seda teada, et miks, aga igaksjuhuks mainin ära roolivõimu pumba võimaluse lekkida õli mootori karterisse. Sama lugu oli ka "soroki" hüdraga. Bellal on hüdrapump vahekastil ja sinna võib tõesti valada sobiva õli oma võimaluste ja soovide järgi.
Siiidiuss
15:58 15.03.2014
Olen kursis, et russi mootoril roolivõimendi pumba rikke korral roolivõimu õli jookseb otse mootori karterisse ja hüdraõli ei ole sestap võibolla jah kõige pareb variant. Sestab jah parem on roolivõimus kasutada sama õli mis mootoris kui karta pumba riket. Kuigi mitmedki russid tulevad tehasest millel on roolivõimus hüdraõli. Sama lugu on smd moootoritega mida kasutatakse linttraktoritel dt 75 ja teraviljakombain niva sk5.
org22
18:34 16.03.2014
Aitäh kõigile asja kohaste postituste eest sai natuke tarkust juba kõrva taha pandud.
Ja eriti suured tänud VZR-ile selle raamatu vihje eest. Sai ära tellitud ja ootan millal postkasti saabub.
Suures pildis sain aru, et peasi õli tasemed normis ja no millist õli kasutada see paistab olevat see teema et kellele ema kellele tütar.
Ise hakkan lääne õlisi kasutama kuna saan need sõbra käest tasuta ja palju neid aastas ikka kulub kui lekeid pole.
Tegin mootorist kiire pildi ja mind huvitaks mis paak see vasakult esimene on ?
Kas see on roolivõimuõli paak või siis hüdrorooli paak ehk keegi oskab öelda.
Tänud.
http://live.hot.ee/gallery/show_image?id=2580057
Wello
19:15 16.03.2014
kuskil 10 a tagasi sai pullipärast suveautoks soetatud 2140, tiba sõidetud mõtlesime õli vahetada, sai siis vana solk välja ja valvoline 10w40 sisse ja usu see mootor ei kestnud 50 km kui hakkas saale kolinat tulema
bellaruss 82
19:16 16.03.2014
See on roolivõim ja roolivõimu õlimahuti asub roolivõimendi korpuses.
Jah see on rooliõli paak......
sitrus*
19:39 16.03.2014
Wello,see 50km (täpsustamata) ei olnud õli viga,vaid suur saapa number.82 mehele,et oled kindel blokirovkad töötavad nagu vaja,või sa ei ole jõudnud katsetada.Vaata süda ei anna rahu äkki oled ühe rattaga metsas,hoovipeal muidugi sõidab,vastasel korral hakkad õlisi välja laskma ja kui raamatu saad,seal kirjas kõik mida teha ja pildid.See parempoolne plänn on vasest.
ex traktorist.
19:53 16.03.2014
Ärge kuulake Siidiussi jutte ,mõtetu mees kes ei tea midagi .
Vanad Vene traktori mootorid ei salli kaasaegseid sünteetilisi õlisid !!!!!
Põhimõtteliselt on 1 päevaga mootor kottis !!
Pange see endale kõrvataha .
Teemaalgatajale .
Isegi kui saad tasuta korralikku õli ei ole vaja seda Bellarussi mootorisse kallata .
Kui on täitsa uus traktor ,siis valage sisse kallimaid õlisid.
Vana mootor ,mis aastaid töötanud odavate õlidega on niipalju saasta täis ja see sünteetiline õli peseb selle saasta mootorist lahti ja ummistab õlikanalid ära .
See ei ole iseväljamõeldud ,vaid olen näinud neid tarkureid.
org22
13:43 17.03.2014
Tegelt kui nüüd natuke mõelda siis sellel juttul võib tõesti iva sees olla, et sünteetiline õli teeb mootori nii öelda liiga puhtaks. Kuna masinal seda vanust ju on.
Et siis käin ja otsin kuskilt seda vene õli, põlvas peaks neid leiduma küll.
Hea oli et ei olnud hakanud õlisi juurde valama, tahad head aga oleks pärast karuteene teinud.
Ja sain ma nüüd õieti aru nii roolivõimu minev õli kui ka mootori õli peavad samad olema ?
v6sa
14:20 17.03.2014
Kui enne pole säärase asjaga kokku puutunud, siis loe hakatuseks läbi see teema:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=7672&

Saad hulga viiteid. Samuti n siinsamas teema russiliste kohta.

Russ oli etalonina sees igas nõukaaegses traktoristiõpikus.

Korras mootorit hea õli tuksi ei keera. Ning peetis mootorit oleks niikuinii pidanud remontima.

Jekaterina222222
12:59 05.12.2015
Ei pea olema vanem mees. Mu mees 30 ja on selle masina paar korda päris laiali võtnud ja kokku pannud. Fanatt peab olema sest mingi parm 50+ ei tea muhvigi.
Agu Puniste
10:13 13.04.2021
Palun abi. Vaja oleks ära vahetada MTZ- 82 (1992 a ) hüdrosilinder aga ei saa aru kuidas lahti saada tagumise otsa polt. Kahel pool on paagid, nii ei mahu see polt välja tulema.Oleks väga tänulik abi eest.
Agu
remondimiis
10:23 13.04.2021
nu siis tuleb ju eemaldada ettejäävad asjad, tavaliselt ikke nii tehakse
belarusimees
17:53 13.04.2021
Kõige lihtsam. Kabiiin maha. Siis järgmisena emma kumma küttepaagi laseb vitsadest lahti ja saab silindri sõrme välja võtta.
Sõber, paar heeblit
19:49 13.04.2021
ja mõned kaljad ning kõvasti kannatust. Kui istme aluse otsa sõrme tahad välja saada, siis pead ilmselt paagi kinnituse vitsad lahti laskma. Kabiini ei pea maha võtma, see soovitus oli liiast. Küll aga pead jälgima, et vitsasid sõlme ega pooleks ei keera ja et vitste ümber olevad paagi kaitse kummid ära ei kao ja pärast oma kohale tagasi saavad. Sõrme ei ole sul vaja lõpuni välja võtta, vaid nii palju kõrvale nügida, et silindri kätte saad. Teise otsa (koma küljest siis) lahti saamiseks peab vaid silindri välja lükkama ja siis on ruumi küll.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte