Kõige lihtsamalt sobituvad teiste vene veokite mootorid. Nende traktori mootorite puhul on vaja kombineerida sidurikoda käigukastiga. Võimalik paigaldada ka lääne veokite mootor+ k.kast. Youtube täis igasugu ristandeid koos kirjeldustega.
Oleneb ikka mis korras masin on või mis eesmärk autol olema saab. Kui restaureerimine siis üks teema. Kui vaja maastikule või töö tegemiseks siis teine teema. Maastiku ja töö jaoks ikka parim mõni lääne diisel analoog peale konstrueerida on vähemalt jõuline ja ökonoomsem võrreldes originaaliga. See originaal äärmiselt jõuetu igas asendis nagu kõik vene autode mootorid peaaegu,kütusekulust ei räägi üldse. Traktori mootorid ei sobi oma karakteri poolest hästi. Samuti on äärmiselt lärmakad ja meeletu vibratsioon pluss liiga suured gabariidid võrreldes lääne omadega. Kasutatud lääne diisleid piisavalt liikvel.
Tänud kõigile vastajatele. Plaan on lihtsalt metsas müttata, need kes ütlevad, et polE mõtet ei pea siia kirjutama. tegemist on r6 mootoriga ja kuskil oli tõesti üks zili mootor müügis aga ta oli 131 v8. kui nüüd kuskilt originaal mootorit ei leia siis sooviks teada just selliseid tavalisemaid mootori swape, kriteeriumiks see, et peab olema kättesaadav
Kriteeriumiks on mootori kaal ja gabariidid tegelikult. Teljekoormust ei tohi lõhki ajada, siis ei saa teelegaalseks.
Ilmselt pead esmase valiku ikka ise ära tegema. Loota, et siin on 157-t uppinud sell valmis kohe mudeleid varrukast raputama, on ilmselt asjatu.
Kättesaadavad on kõik aegade algusest toodetud mootorid, ehk mõtlesid taskukohased?
Pigem küsiksin, millised oskused on?
Mootorit osta suudab igaüks kellel piisav summa arvel. Paigaldamisega saavad hakkama vähesed.
Kas uued käpad projekteerid ja valmistad kui uus mootor kraana otsas raami vahel ripub?
Kui aparaat niisama mudas muttamiseks, siis V mootorit ära vaata. Istuta Gaz 51/52 R6 (natuke ZILi R6st lahjem)vahele koos k.kastiga. Vahekast jääb originaal, pead ainult kardaani "kombineerima" ja mootori kinnitused kohandama.
Võid muidugi ka mõne väljamaa "pilli" R mootorit kasutada ja lihtsam paigaldus ikka koos k.kastiga. Nende paigaldus võib olla keerulisem kuna mootori ja kasti toestamine tihti väga erinev vene tehnikast.
V mootorid üldjuhul "pöördemootorid" ja seetõttu ei sobi maastikule nii hästi. Offroadis küll kasutusel ka Gaz53 V-8,d, aga see on R mootorist kapriissem. Paigaldus natuke keerulisem kui Gaz51/52 mootoril.
Plaanis ei ole teda tänavalegaalseks saada kuigi on selleks ka võimalus. Eelarve on selline, et mõtetult palju ei taha raisata ainult mootori peale ehk äkki kuni 1k? Otsin just mingit rida mootorit mida oleks lihtsam vahele aretada. Jah käpad teen ise jne mida vaja aga mingit monstrumit ei tahaks vahelepanna ja mootor peaks olema lihtne sellessuhtes, et ei oleks aju. Sellest youtube videost kahjuks aru ei saa aga kas jutu põhimõte oli seal see, et istub vahele mingi studebakeri mootor? See gazi mootor oleks vist mõistlik küll aga kuidas kättesaadavusega on. Ja kütusekulu ei oma tähtsust.
To: Oliver. Neid Gaz 51/52 siin auto24+ kuldne börs+ soov tihtipeale mingi kilohinnaga pakkumises. Eks nende tehniline olukord ole ka seinast- seina aga juppe liigub, sest veokakrossis täiesti kasutuses veel, küll "tuunituna", aga põhiolemuselt algne materjal.
See video jutt nagu rohkem venelaste "kopeerimisoskusest",sest ise nad midagi välja mõelnud ei ole.
157 originaal R6 mootor on jõuetu .kõige mõtetum asi ,mootor muudab kütuse vaid tossuks ja müraks...ha.haa Gaz mootorid pole üldse mõtet vaadata .
Zil 130 mootorid (enamus)on V8 ja see liiga lai vanale terava ninaga kapotile.
Üldiselt ei kõlba müttamiseks see 157 üldse .Teljevahe pikk ja jube suur pöörderaadius . lisaks pole ka originaalis roolivõimu.
Sobilik mootor oleks mingi diisel ,näiteks Volvo F6 või analoogse väiksema veoauto pealt millel umbes 100kw .
Bellarussi mootor on sobilik vaid põllul heina vedamiseks... Mingit sõiduomadusi ei paku maastikusõidule.
Ise sõitsin 157 ga arvan 25 aastat tagasi ,tõime metsast küttepuid .Originaal bensukas rüüpas hästi,kuigi siis bens ei tundunud kallivõitu.
Oli kaa plaan panna diisel ,kuid traktori soetamine oli mõtekam kodumajapidamises.
V8 on pöördemootor?! Ei tea, kuidas need Ridala vennad küll need offrodi auhinnad endale tasku toppisid, mingi sohivärk vist. Vene V8 veel. Paar aastat tagasi tuli üks Dodge V8'ga vend ja näitas, mida tänapäevane mootor teha suudab.
Aga eelarve on selliste asjade jaoks liiga väike, sellise LM7 malmplokiga LS seeria mootori saab ca 3k eest koos käimakastiga jne. 1000 eest peab ülal nimetatud kuulutusi taga ajama.
Pole rääkinudki, et tahan mingit v8t ja veel tänapäeva elektroonikaga.
Ega ta kõige parem jah müttamiseks pole aga vägev masin on ja see minu müttamine on pigem otsejoones läbi võsa sõitmine
Kui tahad lihtsalt, siis otsi originaalmootor. Seda R6 mootorit on ka zil 130 peal (põllumajanduslikud kallurid jms). Kui leiad, ei tohiks miljonit maksta ka, sest ega talle rakendust ei ole. Bensukulu on muidugi tänapäeva mõistes räme, aga kui hobi siis vast võib.
Vene mootoritest on sinna pandud linttraktori diislit. Sõidumõnu saad ilmselt ka nagu linttraktoril.
Gaz, bellaruss jms jäävad sinna nõrgaks.
Kõigepealt otsusta ära, kas tahad sinna diislit või bensukat. Lihtsad diislid on üldiselt rasked ja töötavad kitsas pööretevahemikus, mis tähendab käikude lappamist. Paremad diislid nagu kasvõi m57, ei ole nii lihtsad ja elektroonikavabad. R6 bensukaid leiad usa pikapite ja maasturite pealt ja nood ei ole ka ülearu kallid, kuivõrd neid on pop v8 vastu vahetada ja r6 ei taha keegi. Cherokeesid/grande läheb hetkel massiliselt lammutusse, seal on lollikindel 4.0 R6 mootor näiteks. Küll pritsega, aga põhimõtteliselt saad sinna aretada ka karpa. Tegelikult on tehas seda mootorit lahjemas versioonis karpaga ka tootnud.
Jokkvärk kommentaari pihta oli see. Ei ole vaja seda pihustivärki ka karta, hoiad korraliku karpa raha jagu kokku ja tänad hiljem, et masin keset mäge seisma ei jää. Suvaline tänapäevane rida4 on ka parem, kui need vanad vene paadiankrud. Sellise aeelarve juures aga jah, tuleb panna vahele, millele küüned taha saad.
Kõik Venemaa veokite mootorid on USAst pärit. Seega nende analooge peaks turul piisavalt saada olema. Lammarites juba arvestatav hulk vanu Usakaid. Rida 6 bensiinimootorit leidus enim viimasel ajal vist Jeepide kapoti alt. Samuti kasutasid Rootsi veokitootjad R6 diiselmootoreid.