Liikluskorralduse muudatus Päidla külas
Maanteeamet annab teada, et Päidla külas on Hellenurme-Päidla tee rajatud üherajaliseks.
Tee keskele on märgistatud üks sõidurada ja äärtesse jääb jalakäijate mõeldud teekatte osa. Üherajalist teed võib rajada kohtades liiklussagedus on kuni 800 autot ööpäevas ja mõõdetud sõidukiirus on 50-70 km/h ning teel liigub sagedasti jalakäijaid. Sõidukitele liikumiseks on tee keskosa, vastutuleva sõiduki möödalaskmiseks võib põigata tee äärde, segamata seejuures äärejoone taga liikuvaid jalakäijaid või jalgrattureid.
Muudatus tehti, sest Maanteeamet on veendunud, et üherajalise tee lahendus Hellenurme-Päidla teel parandab nii jalakäijate kui ka jalgratturite liiklemistingimusi ja üldisemalt muudab teelõiku ohutumaks. Liiklusseaduse § 45 lõige 1 järgi tuleb teekattemärgistega sõiduradadeks jaotatud teel sõita raja piires ning § 54 lõige 1 kohaselt on kitsal teel lubatud vastutuleva sõidukist möödumiseks sõita raja piirest välja teepeenrale.
Eriti tähelepanelik peab juht olema siis, kui ta möödub teel või tee läheduses olevatest jalakäijatest. Olenevalt liiklusolukorrast tuleb juhil kiirust vähendada ja vajadusel peatuda. Juht peab sõidukiiruse valikul arvestama teeolusid, tee seisundit, ilmastikutingimusi, liikluse tihedust ja muid liiklusolusid ning vähendama kiirust või vajaduse korral seisma jääma, kui tingimused seda nõuavad. Vastavalt liiklusseadusele on liikluse korraldamise eesmärk tagada häireteta, sujuv, ohutu, võimalikult kiire ja keskkonda minimaalselt kahjustav liiklus. Sõidukijuhid peavad arvestama liiklusseaduse §-s 50 esitatud nõuetega, mille kohaselt peab sõidukijuht kohandama oma sõiduki kiiruse olukorrale vastavaks. Sõidukite tegelike kiiruste mõõtmised analoogsetes kohtades on näidanud, et peale üherajalise tee tähistamist on vähenenud ka sõidukite tegelikud sõidukiirused. Laialt levinud on taoline lahendus Madalmaades ja Saksamaal kus kohtab seda päris palju, eriti väikestes asulates kus ei ole otstarbekas eraldi jalgtee ehitamine. Eestis on sellelaadseid lahendusi kasutatud alates 2008 aastast.
Maanteeamet möönab, et üherajalise tee lahendus on suhteliselt uudne ja võib osades liiklejates tekitada esialgu segadust. Liiklejatel palutakse olla tähelepanelik!
täitsa olematu liiklusega tee. Sõitsin mõni nädal tagasi umbes sealkandis ja mitmekümne kilomeetri peale tuli 1 auto vastu ja mahtusime kenasti teineteisest mööda sõitma. Loomulikult ei ole sellistel teedel ei jalakäijaid ega jalgrattureid (tõuksidest rääkimata), sest neil ei ole seal kuskile minna. Ja sõitsingi keset teed. Kahel pool olid tee ääres katkendjooned. Täitsa suvaline pärapõrgu tee.