Internetis müüdavate seadetega olen kursis. Olen palju otsinud, kuid kuna seade on VIN põhine ja kodukasutaja kasutab seda võrdlemisi vähe, siis leian et hind mida selle eest uuena küsitakse on liiast. Internetis müüdavad seadmed asuvad enamjaolt Suurbritannias ja USA-s ning nendele lisanduvad veel kõiksugu maksud ja lõppkokkuvõttes on hind juba ebanormaalne. Otsides aga siit, loodan et kellegil on see seade kasutuna seisma jäänud peale Land Roveri müüki.
Müüakse neid ka Eu ruumis regulaarselt aga hinnad ongi sellised, et kasutatud seade pluss omaniku vahetus toob u 50-100 eurot säästu vs uus. Ise müüd hiljem sama hinnaga edasi, kui enam LR/RR ei oma. Natuke palju tahta, et keegi siin poolmuidu müüks- eeldus on muidugi see, et seade on hangitud ausal teel..
Kui bt versioon käib üle jõu siis osta tavaline. Kasutamis mugavus on kooskõlas hinnaga.
Kui auto 10+ aastat vana siis vähemalt paari aastaga tasub juba ära- arvestades palju nende autodega tegelevad kohad ainult veakoodide lugemise eest küsivad.
Hea nali, ei ole vaja. Hind, mida LR töökojad küsivad selle eest vs iid hind , on teemaks. Aastas 3 korda kasutad siis on ost äratasunud kahe aasta peale. Eeldus oli, et jutt 10+ aasta vanusest autost. Ja kui mõne töö ise ära teed tänu sellel seadmele siis tasub kiiremingi ära.
Soovitan fullfatrr foorumi ja selle harusid teiste lr mudelite kohta jälgida. Müüvad seal ka eu residendid. Reageerida vaja kiiresti. Ja muidugi võib abiks olla ostukuulutuse tegemine.
Olgu siis õeldud, et otsin 2012 RRSpordile.
Otsin seadet eelkõige selleks, et kuna elan Saares, siis LR veateadetega pole siin midagi peale hakata ja selleks iga kord mandrimaale sõitma hakata, tundub narr. Ka puudub minu auto menüüs TIMED CLIMATE ning tõenäoliselt oleks iidtooliga võimalik see aktiveerida. Samuti oleks soov autot madalamaks saada.
Päris nii need asjad ikkagi pole. Osasid koode saab tõesti lugeda, enamusi tegelt, mis on üldtuntud aga masinaspetsiifilisi ikkagi ei saa, kohe kindlasti ei saa masinat progreda, näiteks uut rehvimõõtu, et spidokas ei valetaks.
Nende juttude ja tegevuste jaoks on diileril ja tehnikutel Jaguar-LandRover SDD (Symptom Driven Diagnostics) ja see töötab palju erinevate interface-dega ehk puudub otseselt vajadus IITOOL/GAP jaoks. SDD on oluliselt tummisem töövahend ja seda on ka offline.
Saad neid soovitud asju teha selle seadmega.
Kui ostad uue siis hiljem müüd saja võrra odavamalt maha ehk pm üks LR töökojast sisse-välja sõitmise tasu. Siiani pole need seadmed odavamaks läinud vaid vastupidi. Pole hetke hindadega kursis aga ilmselt 5a tagasi ostnud saaks täna oma kasutatud seadme eest rohkem kui uuena maksis.
Rumalus pole küll asi millega keksida, kuid hoiatuseks teistele kirjutan endaga mõni aeg tagasi juhtunu.
Nimelt panin IIDTOOLI ostusoovi ka okidokisse üles ning juba varsti saadeti telefonile venekeelne sõnumi Läti numbriga. Nimelt pakuti seda seadet mõistliku hinnaga. Palusin veel, et saadaks pilte, et saaksin veenduda et tegu ikka reaalse asjaga. Pildid ka sain, iga nurga alt.
Juhtus aga see, et seadet ennast ei saanud. Paar päeva hiljem, kui nime googeldasin selgus et tegemist pätiga ja nn elukutselisega.
ALATI ENNE MAKSET GOOGELDADA INIMEST, TELEFONI NR VÕI MISTAHES VÕIMALIKKU NIIDIOTSA.
Olen veendunud, et seade eksisteeris, lihtsalt tal polnud plaanis seda teele panna. Tegemist oli viisaka tegelasega ning mina ullike ei osanud pettust oodata, seda enam, et ilusasti saatis pilte ja suhtles viisakalt.
Võibolla on kellegil tuttavaid Lätis, kes uuriks asja? Nimi Andris tel. +37124827733
Paluksin liiga palju "pori" või targutamist mitte loopima hakata.
Panin nime ja numbri eelnevasse postitusse.
Helistasin kohe panka ja rääkisin pettusest. Pank tegi välispanka teatise raha tagastamiseks, kuid tema pank seda mulle tagastanud pole. Paluti ka politseisse pöörduda, kuid olgem realistid, politsei ei tee siin midagi ära.
Esiteks, taolisi avaldusi tehakse päevas kümneid politseisse ja leian, et politsei võiks tegeleda asjalikemate asjadega kui rumalukeste petta saamistega.
Teiseks, see raha pole seda väärt, et hakkan aega raiskama politseis ütluste andmisega. Pärast kuude viisi tulemuse ootamisega ning krt teab mis ebamugavustega veel.
Samalt Läti numbrilt on ka minu ostusoovide peale pakkumisi tulnud. 2021 aastal olid esimesed ja see aasta ka. Õnneks Googeldasin kohe numbrit ja tuli kiirelt välja see petuskeem.
Tere asjahuvilistele veelkord.
Panen siia kaks pilti üles, kus on seeria number seadmel "paint"iga üle kriipsutatud. Võibolla keegi IT inimene, või minu pärast või selgeltnägija oskab välja lugeda numbrid? Saaks ehk gaptooli inimesi teavitada, et sellise seadmega on raha välja petetud.
Autel ja Launch
2 võtmesõna diagnostika seadmete osas ehk siis kui tahate midagi pädevat saada siis vaadake neid asju ärge ostke neid kuramuse junne, need on teilt raha välja lüpsmiseks vaid ja mõlema brändi valik on piisavalt hea, et algab selline 200 ja kuni 3000ni välja vastavalt sinu vajadustele ja kasutamis oskustele.
Näituseks endal maxisys elite 2 kuna ilmselgelt pakun ka teenust siis suva hobi inimesele oleks too mudel ilmselgelt kallis aga väärt riist pole veel probleeme olnud või takistusi pane või auto "lendama" .
Hobi kasutajale on 200-600 mudel viis pluss kui tahad oma mersusi ja bemme, audisi iga hommik lugeda kuna nad nagu jõulupuud on aga ega ta katab sisuliselt kõik margid ja teeb väga head tööd oma raha eest.
Miks neid surun? Justnimme seetõttu et need odavad junnid on korduvalt end häbistaud just selle sama lihtlabase koodi lugemisegagi, küll ja küll kliente olnud kes tulevad ja nutavad et näe "unknown" viga ecu all, viskad oma auteli taha loeb sulle peopeale täpse asukoha, koodi, vea jne lahti.
Ja kas siis säästsite nüüd sellega aega? Esmalt ostsite toote, pusisite sellega seal eesmärgitult ja siis lõpetate ikka kuskil töökoja uksetaga kellegi juures kellel on pädevam aparaat ja ikka maksate teenuse eest :D
Investeerige kui olete auto fanaatik või ka töökoja omanik, kui sa oled täiesti keskmine eestlane kes omab ühte autot 5 ja rohkemgi aastat siis sul ei ole ju seda aparatuuri vaja ka mitte seda odavat junni reaalsus on ju see et suure tõenäosusega jooksete töökotta ikka teenust ostma korda tegemiseks ja neil on nii või naa aparatuur olemas.
Jah olen töökodasi näinud kes käivad ka mööda küla kliendi autodega teenust kerjamas :D nimesi ei nimeta aga neid on.
Samas on ka see IITOOL/GAP järelturu toode ja pistab rinda teiste sama-niššilistega nagu kasvõi Carly jne. Selles mõttes on Launch, Autel premium tase tootjad, kellel on sisse ostetud sõidukitootjate OE tootjapõhine info ning PRO tasemega teevad aina rohkem kõike seda sama, mida teevad tootjatehase süsteemid, sh kodeerivad ja progevad jne. Lisaks Passthru annab/sunnib premium seadmetele veel omaduse tehasesüsteemidega integreeruda ja see tagab 1:1 OE taseme. Kui kasutajal on OE litsents siis sisuliselt ei ole vahet üle millise passthru inteface-i asja tehakse .
Kuna Land Rover OE süsteem on SDD ja see on ka offline-is olemas siis, milleks täna maadelda mingi järelturu IITOOL-ga(?) Kui Land Rover tehniku jaoks parim töövahend on igas asendis SDD ja selle hind ei ületa IITOOL jne, siis miks loobuda premiumist? Laske valgus tuppa. :)