Venemaa suurim raskeveokitootja Kamaz sai maha uue põlvkonna sadulveokiga Kamaz-54901 Continent, mis vähemalt jutu järgi teeb pika puuga ära isegi Euroopa kõigile kõige moodsamatele veoautodele.
Kui kaamerad-ekraanid välispeeglite asemel (kaamera vaatab ka auto nina ette ja paremasse pimenurka) ning suured ekraanid tavaliste näidikute asemel ei üllata kedagi, siis Kamaz paigaldas ühe puutetundliku ekraani veel ka roolile. Sellelt juhitakse navi, telefoni jms.
Kabiinis on ainult üks iste, et juhil oleks koduste toimingute tegemisel liikumiseks rohkem ruumi. See käändub soovi korral lamamisasendisse kerge puhkepausi tegemiseks või siis pöördub 90 kraadi, et sohver saaks võtta istet kabiini tagaseinast allakäänatava laua ääres. Tagaseinas on 90 cm lai, seina äärde püsti käänatav voodi, kapistikus aga seif, mikrolaineahi, külmik ning isegi kraanikauss näo- ja kätepesuks. Armatuurlaua keskkonsoolis leidis koha kiirkeetja.
Veokil on 3. taseme isejuhtimisvõime ehk Kamaz oskab vahetada sõidurada, kiirendada ja pidurdada, liiklusmärkide lugemisest ning automaatkolonnis (platooning) sõitmisest rääkimata. Veoki arendustöö käigus tõusvat isejuhtimisvõime 4. tasemele, mis lubab juhil pöörata tähelepanu teelt mujale.
Sõiduohutust suurendavad adaptiivsed leedtuled, öövaatlusseade, radarid-lidarid, juhi väsimust ja tervislikku seisukorda jälgivad kaamerad ning alkolukk.
Continent sõidab diisel- ja elektrimootorist koosneva hübriidjõuallika jõul. Selle võimsusest ei räägita sõnagi. Automaatkäigukast on ZFilt ning elektrivaramuks 25,4 kWh liitiumioonaku, mis lubab 44tonnisel autorongil elektri jõul sõita kuni 15 km. Aerodünaamiliseks lihvitud kabiini, paneelidega kaetud põhja ning tagaosa voolunditega Kamazi keskmiseks kütusekuluks olevat aerodünaamilise sadulhaagisega umbes 28 l / 100 km, mis lubab 300liitrise põhi- ning raamitalade vahele sokutatud 125liitrise plastist lisapaagi abiga (raami paremal küljel on suur hübriidiaku) tankimisvälbaks saavutada 1500 km.
Continendi ülilaiade üksik-, mitte topeltratastega tagateljel on õhkvedrud, esiteljel aga ühe teras- ning ühe komposiitlehega lehtvedrustus, mis 60 kg kergem tavalisest täisteraslahendusest. Auto raami ehitamisel kasutati kergvalundeid, mis tegevat selle täisteraskandmikust 105 kg võrra kergemaks.
Kuna veoki väljaarendamisega olevat „palju probleeme“, kuluvat nende lahendamiseks see ja järgmine aasta ehk enne 2022. aastat pole Continendi tootmise algust oodata. Arvestades venelaste senist optimismi uudismudelitega uhkeldamisel pole välistatud, et ulme-Kamazi annab tegelikult oodata veel pikki aastaid.
KOMMENTAARID