Schmitz Cargobulli sadulkardinfurgooni katuse kõrguse osalise reguleerimise võimalus aitab õhutakistuse vähendamise kaudu säästa kuni 5% kütust ehk haagisetootja arvutuse (selle käiku ei selgitata) järgi üle 900 € aastas isegi siis, kui ainult 50% sõidust tuleb katuse aerodünaamilises asendis (vaata õhukeerise suurust haagise taga juuresolevail fotodel).
Küürukujulise katusega haagiseid on kolm versiooni. EcoFIX on püsivalt kaardus katusega ja sobib seetõttu raske kauba (metall, paber jms) vedamiseks, mis nagunii ei vaja furgooni kogu võimalikku mahtu ehk täispikkuses 3meetrist sisekõrgust.
EcoFLEXil saab juht katuse tagaosa vajadusel langetada, kuid teisalt on haagis tarvidusel täispikkuses 3meetrise sisekõrgusega.
EcoVARIOS tähendab, et kõrgus on seatav nii katuse esi- kui ka tagaosal.
Katust tõstab juht hüdropneumaatilise pumbaga käsitsi. See töö koos tugipostide ja tendikülgede ümbersättimisega võtvat Schmitzi kinnitusel umbes 10 minutit. Peale- ja mahalaadimine käivat täpselt samuti nagu tavahaagisega ehk nii tagant kui ka küljelt. Eco-haagiseid hakatakse ehitama nii tavalisele Moduse kui ka kergemale X-Lighti raamile ning selle saab ka nn Power Curtaini ehk aramiidkiu ja terastrossidega tugevdatud, koormakinnitusaasadega kardinkülgedega. Praegu olevat Schmitzi teatel käsil uute haagiste katsetamine, tootmine läheb käima kevadel.
KOMMENTAARID