Viimased sõnumid

Deus
01:25 täna
» » #1474258
Neeh, mul sama teema oli A4 1.6 dislaga, 96 aasta elukas. Kandilise järelkäruga üle 80 ei läinud ja kulu kah üle kümbi.
Tänapäevastest lidrustest, siis nendega jäi jänni juba auto kui oli peaaegu täislastis, kallakust ülesse pidi käike alla raiuma. Käru sai nensega aind linna vahel sikutada. Kui vanasti oli 2.0 selline mehisem mootor juba 1.6 kõrval, siis tänapäeval alla 1.4 või 1.5 turboka väga ei taha võtta, need pisimootorid ongi aind perse vedamiseks, mitte töö tegemiseks.
Kuldreegel siiski on, et mootor on säästlik kuni turbot taga pole, pöörleb turbo, läheb ka kütust rohkem. (Jah, ma tean kasutegur ja bla bla, pole vaja targutada, rohkem on rohkem!)
Kärss
00:18 täna
» » #1474257
See teema pole õige koht selle arutelu jätkamiseks, aga käru ei veeta 6. käiguga:) Autot koormava (vahet pole, kas täismassi või tuuletakistuse) haagise puhul ka mitte 5. käiguga. St 4ndaga oleks olnud tõenäoliselt kõige ökonoomsem, sest nii neid mootoreid ECU poolt juhitakse. Mikromootoritel ongi kuluvahe tuntav, sest "labidaga kütust peale" andes (segu rikkamaks keerates) need mikromootorid just ellu jäävadki. Kuluvahe tuleb juba üksi vs kogu perega sõitmisest. Ainult et selleks, et teha aegajalt ca 10km otsasid mingi suurema/raskema käruga, kärab see lirune küll, ka poole suurema kuluga. Maateedel, kus liiklusvoolust pole juttugi, pole ju probleemi sõita ka 100 asemel 50-ga ja nautida haagisega sarnast kulu, kui tühja autoga 100-ga sõites. Sellepärast üldse küsisingi, et mida teema alustaja vajab? Seda pole siiani välja lugenud, et ta vajaks DPF-i:))
Njah b
23:51 eile
» » #1474256
Ma käisin aastaid helgi tee omas, omanik see vanem kiilaspäine/siili soenguga mees kellel korter seal samas majas teisel korrusel. Peale viimast läbikukkumist ka sinna enam ei lähe. Korduse eest küsiti 10€. Tundub, et neil nüüd korduse kvooti vaja täis saada või soovivad 10€ lisa teenida. Varem sellist pilli lõhki ajamist seal polnud. Läbi kukutamise põhjus: Vedrustus.: Kuulliigendis on lõtk. - ees parem alumine tagumine šarniir

Ma oma auto hoian alati tip top korras, öelnud siis inimese moodi et kuskil mingi väike lõtk ja vahetage ära. Ühtegi kolksu salongi kuulda polnud.
Kärss
23:35 eile
» » #1474255
Kohati tundub, et ma olen siin üks vähestest, kes vajab autodelt rohkemat, kui ainult oma p3rse ringisõidutamist. Lihtsalt "ringisõitmisele" kuni 4-5 inimesega on ka praegustes maksuversioonides jäetud üksjagu taskukohaseid alternatiive (Cayenne asemel Tiguan ja Panamera asemel Panda). Kõik läheb lootusetult rappa alles siis, kui on vaja midagi enamat. Olgu selleks siis lasterikas pere (sh kui elatakse koos nt hooldust/transporti vajavate (vana)vanematega), tuleb vedada midagi, kasvõi küttepuid igaks talveks, elatakse linnast väljas olematu teedehooldusega kohas vms. Selliste inimeste jaoks ei olegi olemas legaalseid taskukohaseid alternatiive ka siis, kui sellise autoga on vaja teha ainult 10 sõitu aastas (st tervikuna olematu keskkonnakoormus, kuid maksu nõutakse terve aasta eest).

Toon praegu labase näite, tavaline 10a vana pereauto, universaalkerega Toyota Auris, mille heitmed on igati eeskujulikud ja mis rahuldab ummikutes istuda soovijate vajadusi piisavalt. Üks sõber lasi hiljuti sellele veokonksu paigaldada ja alles pärast avastas, et sellisele autole tohib panna sappa sisuliselt tühja piduritega (või ka piduriteta) haagise, kuna haagise mass ei tohi ületada 345kg!! Lisaks on tegemist nii madala autoga, et sellel oleks esimese talvega maal esistange ribadeks (nagu endal just juhtus because of jäised roopad asfaltteel). Siin üks analoogiline:
https://www.auto24.ee/soidukid/4013339

St see probleem on kirjutatud sisse CO2 nõudmistesse - kui auto oleks kõrgem, raskem, võimekam jne, siis nende CO2 heide on alati oluliselt suurem. See kehtib vist kõigi moodsama ajastu mudelite kohta, mida müüakse sama tehnikaga, kuid erineva kõrgusega, suurema kandevõimega, rohkemate istekohtadega vms. Mis pole ka iseenesest vale, sest raskema/kõrgema auto (st koormatuna) süsinikuheide ongi suurem. Veel suurem vahe tuleb sisse näiteks kiirusest (sh tuuletakistus, mis suureneb kiirusega eksponentsiaalselt!). St kasutajast sõltub see nagunii rohkem kui tootja andmetest, aga maksutamise aluseks võetakse ainult tootja andmed.

Kaudselt soosib see kõik just neid autosid, mida kasutatakse inimeste vedamiseks ja paneb lisakoormise neile, kellel ON VAJA vedada midagi, mis sülle enam ei mahu. Loomulikult on kõige soodsam just väikeauto, ehk siis linnaauto, mida saavad kasutada ainult need, kellel on ühistranspordina alternatiiv juba olemas...

///kui lüüakse kirves selga,siis hakkavad inimesed alternatiive otsima.hobikad lähevad kindlasti soome,või läti registrisse.///

See on kõige hullem üldse, et isegi, kui rakendub kõige positiivsem stsenaarium, mille järgi mõistetakse Lehtme süüdi ning võetakse erakonnalt tema häälte abil saadud mandaadid ning kuulutatakse valetamise abil võimu haaranud idavedusid toetav erakond tervikuna kuritegelikuks organisatisooniks, nii et automaks jääb täielikult ära, on juba praeguseks rännanud riigist jäädavalt välja arvestatav hulk autoajalugu. St kahju on juba sündinud. Selline kahju, mida ei saa enam parandada sellega, et seda kahju põhjustajate isiklikust varast välja nõuda. Ainus lootus, et paljud on veel äraootaval seisukohal, et juba tekkinud kahjule ehk ei lisandu nii palju uut kahju, kui kultuurihävitajad seni on soovinud.
Njah b
23:31 eile
» » #1474254
Üks koht kus võib lollisti valede numbritega vahele jääda on siis kui mõni loll sulle sisse sõidab/ette keerab/tagurdab sisse. Kui kohapeal kaubale ei saada, tulevad võmmid välja ja suure tõenäosusega kontrollivad VIN. Väga tihti seda ei juhtu, aga ca 10 aasta jooksul on pealinnas mulle 2 korda ikka sisse sõidetud (ükskord rihiti parklas masin ära, teinekord tagurdati tõkkepuu mitteavanemisel sisse)
63amg
21:06 eile
» » #1474252
otse loomulikult.kui lüüakse kirves selga,siis hakkavad inimesed alternatiive otsima.hobikad lähevad kindlasti soome,või läti registrisse.pluss igasugune muu sahkerdamine.sahkerdada ei saa ainult liisingumasinatega
fdghfgh
21:05 eile
» » #1474251
Ei tea tõesti mis karakteristikaga su lirused turbokad on, aga mul konkreetne näide enda elust, kus 1,2 puretech oli pesukoti kapoti all, taga 3x1,5m kastiga kerghaagis ja kastis isetehtud "haagissuvila" 50x50 prussikestest tehtud karkass (kõrgus maapinnast mõõtes 2,3m), millel ei olnud veel vineerist seinu ümber, seega tuuletakistuse tekitasid ainult need pulgad. Ja see pirukas ei suutnud kuuenda käiguga midagi vedada, tulin 300km viiendaga ja kiirus ca 80 (et lihtsalt pöördeid vähe allpool hoida) ja tavaline maanteekulu 5,4l asendus sisuliselt 10 liitriga. Pirukas nö soolona oli päris kobe pill, möödasõitudel ja kiirendustel hätta ei jäänud, aga selline pulkadest koosnev koorem, mis koos käruga oli ehk 300kg, oli talle ilmselgelt liiast. Seega 1,5 tonnine haagis võib ju taga olla sel lidrusel, aga millise bensukuluga? Ära nüüd tule rääkima, et kulu jäi samaks ja kiirendusomadused ei muutunud.