Elektriauto mõttekus ja ELMO

vunt$$
11:22 13.12.2012
professor_sammaljalg
21:52 13.12.2012
natuke üle ühel protsendil autodest on probleeme ühe sõlmega sadadest ning moment on ludiidid näpuga näitamas ja parastamas. viska viis endale! keegi teine ju eriti ei kipu..
jessas!
22:55 13.12.2012
Sellest on ka räägitud, et need junnid praegu ainult max. 25km sõidavad.
Õiged "uudised" hakkavad 4-5 aasta pärast tulema, kui neile uusi akusid vaja on, mis on nii u. 50% kökatsi maksumusest....
Siidiuss
23:15 13.12.2012
No aga mis nende autodega siis edaspidi teha? Neid akuprobleeme ma arvan, et tuleb veel välja küll ja küll ja see on alles algus! Mina paneks neile mõne ökonoomse sisepõlemismootori peale. Sest auto on ju iseenesest lahe ja täitsa auto moodi. Aga seda on suhteliselt raske teha sest sel pole ju käigukasti? Üks variant oleks selline, et loobuks üldse akudest ja paneks sisepõlemismootori otsa võimsa generaatori mis toidab auto elektrimootorit. Aga sellega tekiks jälle probleem sest seda sisepõlemismootorit mil võimas generaator oleks raske kuhugi mahutada. Nokk kinni saba lahti:D
professor_sammaljalg
09:04 14.12.2012
saate te aru jutupaunikud, NEED AUTOD POLEGI TEILE
need autod on inimestele, kes peavad tähtsaks loodushoidu ning üritavad võimalikult palju kasutada taastuvenergiat. samas ei ole nad ka võimelised muidugi suurteks läbisõitudeks ühe laadimisega, kuid väga suurel osal autokasutajatest ei olegi vaja sõita enam, kui paarkümmend km päevas. pmst peaks elektriautoga saama ilusasti viimsist sauele tööl käia - mis ongi asja otstarve.
jessas!
10:41 14.12.2012
Sammalhabe(puupea)-kas sa oled või mängid........
Elektriauto ja loodushoid my ass!!
Miks see kökats nii palju maksab? Kas te arvate, et tooraine ise hüppas emakese Maa seest välja ja vajalikul kujul ja vormil auto külge haakus?
Millest see särts tehtud on, millega see 25km läbitud saab?
Ja kasutud vanad akud lahustuvad ennast ise 5'e aasta pärast veeauruna õhku ära, nii,et ainult meeldiv männilõhna aroom jääb alles?

Ise Sa kirjutad ka umbmääraselt- PEAKS Viimsist Sauele saama, aga ei saa!
Hea küll- võib olla venitab välja, kui karvamütsi, vatijope ja viltidega autos istuda, sest soojendust sisse lülitada ei tohi....
Siidiuss
10:48 14.12.2012
Puhas reklaam! Elektriautosid reklaamitakse kui keskkonnasõbralikke. Teatud grupp usub või tahab uskuda, et need ongi keskkonnasõbralikud. Tegelikkus on muidugi teine mis kulub selle auto tootmiseks, arendamiseks, elektritootmiseks jne. Usk on põhiline, et on roheline. Keskkonnasõbralik on heal juhul jala käimine. Kuigi ka siis on kingade tootmiseks kasutatud loodusvarasid kõnniteede rajamine jne. Ja kingadega võib astuda konnade ja putukate peale mis pole ka eriti keskkonnasõbralik.
ˇ
11:09 14.12.2012
kui lahutame selle käru komponentideks, siis kere, rattad, istmed jne ei maksa mitte essugi. võta dacialt mootor ja käigukast maha ning jääb järgi samasugune plekkuut, mille omahind heal juhul 5000 euri. elektrimootor pole samuti kallis- sellise punni jaoks ca 2000 euri:
http://shop.electro-vehicles.eu/shop/details.asp?prodid=1101
023&cat=0&path=1100,1101

jõuülekanne ja muu pudi juurde ning saame ehk 10 tonni eest ilma akudeta käru juba kokku panna. seega kui nende masinate müügihind on üle 20K, siis kas kuskil on hindades kõvasti õhku või on kogu ülejäänud kupatuse maksumus akude kanda. kuid iga tootmine reostab mingil määral loodust ja mida suuremad on tootmiskulud ehk põhimõtteliselt lõpp-produkti hind, seda suurem peaks ka loodusele tekitatud kahju olema. roheline elekter võib ju pealtnäha roheline olla, aga ka tuulikute tootmine pole mingi puuoksast kujukese voolimine, kus jääkideks vaid laastud.
meile räägitakse juttu, mida peab rääkima, et inimesed kõike uskuma panna ja nad vastavalt käituma sundida, aga alati ei pea kõike räägitut uskuma ja kõike tegema, mis kästakse.
professor_sammaljalg
13:18 14.12.2012
mhm, targutajad, hakkame nüüd elektriauto hinda lahkama ja ülekohtuseks pidama. rääkige, kas see kompustraat, millega te oma tiraade kirja panete, on detailide valmistushindade summana väärt üle paarikümne euro? tegemist siiski suurte kuludena r+d peale, keskerakonna valija nii kaugele loomulikult ei mõtle

ma pole arvanudki, et elektriauto pühast vaimust valmis tehakse, kuid paratamatult kulub väga palju resurssi ka sisepõlemismootoriga sõiduauto valmistamisele. sääst tekib siiski ekspluatatsiooni käigus, kui piiratud koguses nafta pruukimine, mis tuuakse teiselt poolt maakera, asendatakse näiteks paarisaja km kaugusel toodetud tuumaenergiaga

jah, nii ütlesingi, peaks saama sõita, kuna isiklik kogemus puudub, nagu kõigil siinsetel targutajatel. samas ei ole ma kohe nullist vaenulikult meelestatud ja paukuvat pakast ei ole eestis talv läbi. ning isegi 25 km sõiduulatusega käib viimsist kesklinnas tööl.

laske nüüd vinguviiulitel uluda, härrased, tehku see teil südame soojaks :)
ˇ
13:58 14.12.2012
vaata sammaljalg, on üks lihtne tõde nagu energia jäävuse seadus. selle põhjal energia vaid muundub ühest liigist teise ehk siis selle elektrikäru 25kw mootori jaoks peab kuskil mingi asi selle 25kw ka tootma. ja iga tootmisega kaasnevad kulud. olgu see siis söe või põlevkivi kaevandamine, mille puhul mässavad ööpäev läbi erinevatest energiaallikatest toituvad seadmed ja mehhanismid või ükskõik millisel muul viisil toodetud energia, aga igasuguse energia tootmiseks läheb vaja teistsugust energiat, sest igiliikurit pole veel välja mõeldud. lisaks kasutegur- kunagi pole see 100%, alati tekivad kaod ja kaod on juba otsene kahju, mis paratamatult tuleb kuidagi kompenseerida. el. auto on pealtnäha rohelisem asi kui senised masinad, aga meiesugused siin kommentaariumis nagunii täit tõde ei tea. samas kui diiselmootorid kulutavad väikeauto peal juba mingi 3l kütust ja heitgaaside puhtusele pööratakse üha rohkem tähelepanu, siis ehk polegi el. auto hetkel enam nii roheline? energia tootmine tänapäeva maailmas ei ole sugugi veel niivõrd roheline protsess, et me el. autode puhul sellest mööda saaksime vaadata. vot kui panna autole puri peale ja sõita vaid tuule jõul, oleks asjal teine mekk. aga nii võib lõputult arutleda- igalühel omad argumendid.
professor_sammaljalg
14:05 14.12.2012
millest me nüüd räägime? sisepõlemismootoriga sõiduauto versus elektriauto või elektriauto versus kondimootor?
Tommo
15:39 19.12.2012
Hea ülevaade elektriautode laadimispunktide asukohtadest kaardil. Lisaks ka paljud muud kasuliku asukohapõhilist infot.

Elektriautode laadimispunktide asukohad kaardil:
http://mapsons.com/#category:1091&keyword:&parameter
s:0&startDate:&endDate:&x:58.798859190415584&
;y:25.369682020312435&zoom:8&type:roadmap
Kristjankkkk
13:31 04.02.2013
Mis tõde? Pole siin artiklis midagi uut. See on ju teada, et inimesed ei taha neid eriti osta ja kuna ei osteta, siis ei saa neid ka toota, kuna ettevõte ei teeni planeeritud tulu.
Pole vahet kuidas seda mõelda, kas elektriauto on veel liiga kehv või on kütus veel liiga odav. Kui vedelkütuste hind mitmekordistuks ja elektriautod oleks kasvõi sama tagasihoidlike omadustega, küll siis inimesed lepiks nende puudustega.
Praegu kahjuks ei ole põhjuseid, miks üks tavaline inimene peaks eelistama elektriautot. Rahas eriti ei võida, ajas kaotad, sest peab ju laadima.
Hetkel on ajaloos kolmas kord kui elektriautod üritavad pildile tulla. Kas ka seekord lõppeb see ebaõnnestumisega? Loodan, et mitte.
lugesin jah
16:59 04.02.2013
Seal artiklis on jutt akuautodest. Mitte otseselt elektriautodest. Vesinikumasinadki kasutavad elektrimootrit(eid). Ajakirjanikud lihtsalt armastavad esile tuua vandenõu teooriaid, osutamata tähelepanu "pisiasjadele".
Siidiuss
19:09 04.02.2013
Elektriautodele saab mingil määral kui mitte täielikult ka kondimootori jõudu osaliselt rakendada kui sellele vändad sisse ehitada. Mulle meeldivad kõige rohkem mitsubishi elektrikad. Sellised laheda kujuga on ja täitsa kenad näevad välja. Teised elektriautod ei avalda eriti muljet. Disaini pole nii õnnestunud. Elektriauto tegelikult tore asjake näiteks poes leiva järel käia või niisama lõbusõitu teha. Ainuke häda ikka ja endiselt akudes. Need on kallid ja need ei pea ka kaua vastu. Elektrit saaks elektriautole nii tehagi, et autosse vändad paigaldada ja kõik reisijad elektrigeneraatorit väntama panna, nii palju kui neid parasjagu on ja et saaks elektrimootorile jõudu juurde teha. Mis nad ikka niisama istuvad. Mingit kasu võiks ka kaasreisijatest olla. Sel moel säästaks omakorda tohutult ka elektrit mida toodetakse põlevkivist. See oleks juba roheline ja talvisel ajal annaks väntamine ka sooja mis tähendab, et elektrit saaks veel kokku hoida ja poleks vaja kulutada sooja tootmiseks vaid ikka vaikselt edasi liikumiseks.

Teine variant oleks see, et elektriautodele sarved selga nagu trollidele ja trammidele ja sõidavadki nagu trollid teedel. See muudaks akud ebavajalikeks. Või vähemalt linnadevahelised elektrikaablid võiks olla mida mööda elektriautod saaks sõita. Linnas sees kannatab akude pealt ka sõita või jalgsi oma käimised ära käia:)

Ja kolmas variant mis oleks kõige keerulisem aga ilmselt kõige effektiivsem, oleks ehitada väike tuumaelektrijaam autosse. Sellega saaks juba väga pikalt sõita. Aga on vist jälle väike oht, et võib end kiiritada saada ja kogu süsteemi võib ka vastu taevast lennata kui rike tekib ja piisavalt jahutust ei ole. Tuleb arvestada sellega, et igal sisteemil on omad plussid ja miinused. Aga julgen väita, et kõiki alternatiivenergia liike tuleb analüüsida kasvavas energiakriisis mida on võimalik kasutada transpordis ja miks mitte ka merenduses ja põllu või metsamajanduses. Kõik massinad ju soovivad energiat saada ja energi tarbimine ehk fossiilsete kütuste tarbimine paratamatult suureneb igal aastal. Sest inimesi sünnib planeedile juurde ja autosid ja muid masinaid toodetakse ka täie tampiga juurde. Selle kõige juures loodusvarad vähenevad järjest suurema kiirusega mis on muidugi väga kurb. Aga, et logistika areneks ja majandus saaks korralikult kasvada tuleb lihtsalt ajud tööle panna. Edu
kordame jälle
20:07 04.02.2013
Siidiuss ei saa ikka pihta. Elektriauto võib sõita ka bensiinil või vesinikul. Olenevalt, milline kütuseelement tal on. Jutud juba käivad universaalsest kütuseelemendist, praegu olevat probleem suuruses.
ehhh231312
15:26 05.02.2013
Ehh, Toyota, Nissan ja mõned teised karvased peatasid täielikult elektriautode tootmise. Tahaks näha,mida Eesti valitsus nüüd teeb, kas tuleb ikka ära need 21 000 mõttetut laadimispunkti või mitte.
professor_sammaljalg
18:39 05.02.2013
mina loodan, et laadimispunktid tulevad. ainult seepärast, et siis saaksid pässid veelgi enam vigiseda. mõnda viidet "tootmise täieliku lõpetamise" jutu tõestamiseks.
Siidiuss
19:33 05.02.2013
Ei tea mis head meelt sest vigisemisest ikka saab. Aga noh öeldakse, et lootus sureb viimasena. Kui need laadimispunktid hiljem muuks ei kõlba siis ehk saab neis nutitelefone laadida mis suurema kasutuse juures õige pea ära kustuvad ja mis on üsna populaarse, lisaks sellele on popid veel tahvelarvutid! Iseasi kas seda kõike peab maksumaksja raha eest tegema. Aga noh makse maksame. Ja ega mingit kontrolli eriti küll ei ole mis nende maksudest kogutud rahadega tehakse. Ehk sis saame ka midagi vastu maksude maksmise eest. Kasvõi hiljem telefone ja tahvleid laadida...

Kuigi mina kasutan nokia C5 nutikat äriklassi telefoni mis ei vajagi iga päev laadimist kui just väga palju ei kasuta. Aga kui kasutada keskmiselt nii,et näiteks pool tundi kõnesid päevas ja vahel netis surfata või gpsi kasutada siis peab aku vastu vähemalt nädala ja harvema kasutuse juures isegi 2 nädalat.

Viide ka elektriautode huvilistele ja entusiastidele...

http://www.e24.ee/1125820/reuters-elektriautod-liiguvad-jarg
misse-tupikusse/
41kaheksada
19:17 07.02.2013
nokia C5 nüüd küll mingi äriklass enam ei ole...
solksolk_
01:21 10.03.2013
Noh, tv3-s oli saatejupp, kuidas elektriautoga, sõideti külma ilmaga tallinnast tartusse ja tagasi.
Laadida tuli 6 korda.
Auto sõitis tänu külmale tunudvalt vähem, kui tal muidug on reklaamis näidatud, mis kehtib siis vaid sooja suveilmaga ja ka siis päris seda ilmselt ei saavuta.

Ehk siis täpselt see jutt, mida mina rääkisin, aga osad asjast jagamatud loomulikult ei uskunud mind, siin ka link sellele saatejupile.

http://www.tv3play.ee/play/301364/?autostart=true
professor_sammaljalg
15:10 10.03.2013
eks madalama taseme töölisrahvale läheb skandaalimaiguline saateaugutäide loomulikult peale, saab vuntsi sügades kiita, et mida ma ütlesin. mõtlev inimene ei hakka asulasisesteks lühisõitudeks mõeldud pilliga ümbermaailmareisi sooritama.
küünik
15:37 10.03.2013
oleks ma nii erudeeritud kui mõni lammasjalg ja tahaksin tartu vahet käia, sügaksin veidi kubet ja ostaksin kuus elektriautot, mille siis Tallinn-Tartu mnt äärde laiali paigutaksin... ja olekski rentaabel! Võtad uue ja paned eelmise laadima :)
ja pagasi saadaks smartpostiga, siis nagunii on enne kohal.
nüüd peaks ainult oma geniaalse idee jaoks kusagilt pappi nillima ;)
professor_sammaljalg
15:55 10.03.2013
isiklikult ei tooda arusaam, et elektriauto ei sobi perre ainukeseks autoks, kui teinekord vaja ka sõiduulatusest kaugemale ulatuvaid sõite teha, kahe kõrva vahel erilist lühist. aga kuidas kellelegi.
juhanipoig
16:03 10.03.2013
Miks kogu autot pidevalt vahetada?
Võiks ju nõnda olla konstrueeritud, et akud oleksid kiirvahetatavad ja tanklates vahetakski akusid, mitte ei ootaks, millal aku laeb.
Auto oleks ka üliodav, kui ei peaks akut ostma, neid saaks laetuna tanklast nö. rentida.
küünik
16:14 10.03.2013
aga siis ei jää sinu ökoloogiline samblajälg sugugi väiksemaks kui nendel, kellele sa vastu kähvid ja "madalama taseme töölisrahvaks" nimetad, kui ikkagi ka selle suure saastaja perre kasutusse võtad.
või on tegemist taas palgalise vaidlejaga.
juhanipoig
16:32 10.03.2013
njuuh....elektriauto "jalajälg" on määramatult suurem, kui tavaautol. Siiani ei ole välja suudetud mõelda, kuhu panna elektriauto utiil, just aku.....ja kust saab eesti oma elektri? Elakter saadakse jube ökoloogiliselt, põlevkivi kärsatades hiidvanades ahjudes......sellest va "jalajäljest" küll pole mõtet jahuda elektriauto kontekstis.
Muidugi suur tehnoloogiline samm oleks ta küll, mina ostaks küll omale eletriauto, kui ta vaid nii hirmkallis poleks, ja elan ma maal.
professor_sammaljalg
20:45 10.03.2013
ah, las ta olla. mul muudki teha, kui ennast korrata ja kui see teie imepärases maailmas tõestaatust väärib, siis elektriauto on saatanast.
lihtnematemaatika
21:46 10.03.2013
elektriautol puudub tulevik.
..veel
11:07 19.03.2013
KS
23:43 13.04.2013
"http://www.e24.ee/1125820/reuters-elektriautod-liiguvad-ja
rg
misse-tupikusse/"

Kütuse elemendil töötav auto on ju täiesti elektriauto, kütuse element on lihtsalt akude asemel, rattaid veab ringi ikka elektri mootor.
qft.
15:40 16.05.2013
Venemaa proovib kah rongi peale jõuda, elektriautonduses..

Tea kas kirillitsat see lehekülg näitab, aga teeme proovi:

"Российские власти согласились отменить таможенные пошлины на электромобили в надежде заинтересовать российских производителей.

Минпромторг заявил о готовности обнулить таможенные пошлины для электромобилей на один год. По мнению властей, подобный шаг сделает электромобили более доступными для россиян, а также позволит в стране сформировать соответствующий рынок, который станет почвой для отечественных производителей машин на электротяге. "

Ja panen ka lingi -
http://www.gazeta.ru/auto/2013/05/16_a_5323917.shtml#1605
Elauto
20:26 19.05.2013
http://www.telegram.ee/teadus-ja-tulevik/metall-ohkakut-kasu
tav-elektriauto-vajab-kutuseks-vaid-vett#.UZkK1RjbzIU

Aga kui kaua need Phinergy alumiinium-õhkakud ja Genepaxi vesinikuakud ka vastu peavad mitu laadimiskorda kannatavad ja kuidas selle mahtuvuse vähenemisega on kas ikka järk järgult nagu akudel ikka või korraga
Blingspot
11:53 20.05.2013
Mulle tundus, et alumiinium õhuakud on hoopis patareid. Taaslaaditavad olid tsinkõhuakud.
BlingSpot
14:00 20.05.2013
Lugesin veidi ja tundub, et alumiinium õhuakud on nagu volta sammas või patarei. Taaslaadimiseks võtad oksüdeerunud alumiiniumplaadid ja paned puhtast alumiiniumist plaadid asemele ja aku jälle täis laetud. Samas sulatatud alumiiniumoksiidi elektrolüüsil saad alumiiniumi jälle tagasi, nii et teatud mõttes siiski laetavad, kuid see metallurgiatehases, kuhu tuleb suur tööstusvool sisse ja on vastavad seadmed, et oksiid tagasi alumiiniumiks muuta võimalikult väikeste energiakadudega.

Pool energiat võetakse õhust, sellepärast ongi see elektriallikas väiksema kaaluga ja annab rohkem energiat, kui samas kaalus disla või bens.

Mulle tundub, et ka tavalise sõiduauto kütusekulu on mais-juunis väiksem, sest puud lähevad lehte ja õhus on rohkem hapnikku. Ja mis veelgi pullim: männimetsa vahel sõites võib olla kütusekulu veelgi väiksem, sest männimetsas on osooni tase kõrgem ja see on veelgi reaktiivsem, kui hapnik, nii et nagu looduslik nitro Sinu autole. Ja siit foorumist lugesin ühe väga terase kommentaari: tiit kirjutas, et talvel on auto kütusekulu suurem, sest külm õhk on tihedam ja sellest on raskem läbi rammida. http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=141400
Väga huvitav tähelepanek. Muidugi külma õhku läheb silindrisse kaalult rohkem ja see natuke ülelaadib mootorit efektiivsemaks töötamiseks, kuid esimene faktor on vast määravama tähtsusega.
Elauto
15:13 20.05.2013
Ot ma ei saa aru kas sel õhkakul peab siis plaadid välja vahetama et siis põhimõtteliselt uus aku kui tahad seda 1600 kilomeetrit läbida. Ma arvasin et aitab kui paned aku uuesti vett täis.
Blingspot
15:46 20.05.2013
Vett vahetad iga 200 km tagant
HM
17:59 20.05.2013
Mis see veeaku maksab või palju ta ka autohinnast moodustab.
www.
18:04 20.05.2013
Veel üks uudis, mis ehk osaliselt puudutab ka seda teemat.
------------------------------------------------------------
---------------

Teenager invents revolutionary device which has the potential to charge a cell phone within just 20 SECONDS.

A California teen has attracted the attention of tech giants Google for her potentially revolutionary invention which charges a phone in 20 seconds flat.

The super-fast charging device has been dubbed a supercapacitor by 18-year-old Esha Khare, of Saratoga - as she took home $50,000 from the Intel International Science and Engineering Fair, which took place in Phoenix this week.

The device will make waiting hours for a phone to charge a thing of the past and the gizmo packs more energy into a smaller space than traditional phone batteries and holds the charge for longer.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2327021/Teenager-inv
ents-revolutionary-device-charges-cell-phone-20-seconds.html
#ixzz2TqTq6uwA





qmuide
13:08 22.05.2013
Siin on üks elektriauto teema. Pealegi Eesti suunaline.

http://www.zev.ee/foorum/viewtopic.php?f=4&t=43
some update
14:59 12.06.2013
Saksa firma ZSW kuulutas, et töötas välja liitiumioon patareid, mis kestavad pea 27 aastat.

http://phys.org/news/2013-06-zsw-lithium-ion-battery-years.h
tml
viga sulpsas sisse
15:06 12.06.2013
uups, jutt käib ikkagi taaslaetavatest akudest, mitte jutti töötavast asjast.
kaader
15:28 12.06.2013
GM arendusosakonna boss väidab, et neil on olemas prototüüp, mis sõidab 300 miili ühe laadimisega.
Tesla lubab 2016 aastal välja tulla autoga, mis on odavam kui Nissan Leaf ehk alla 30 k$ ja sõidab 200 miili ühe laadimisega.

http://www.hybridcars.com/gm-rd-boss-hints-at-tesla-surpassi
ng-batteries/


Ma loodan, et elektriautodega läheb samamoodi nagu õhukeste telekate või mobiilidega, kus konkurents ja suured tootmismahud teevad löövad hinnad alla.
ehhr41341r34
16:43 12.06.2013
Ühesõnaga elektriautod on veel liiga toored, tuleb oodata oma 10 aastat siis saab asja alles :)
parm...
23:50 12.06.2013
Oleneb ju kelle ja mille jaoks. Hetkel ideaalne, kui elad linna lähistel ja sul teine auto ka olemas. Olen Leafi sõidutanud paar korda ja ikka väga rahul. Dünaamika on autol vägev, kipub ikka sinna v6 ja v8 aladele kiirenduse ja kõige poolest. Kui seda veel natuke tuunida :) kiirusregulaatorit regullida, siis põletab rehvid velgedelt maha!
Kes ikka linnalähistel elab, naljalt üle 100 km päevas ei sõida. Ja selle sõidab see auto alati ära, kui ikka täis laetud on!
Elektriauto ei olegi mõeldud tegema kõike sama, mis teeb kütusega auto. Samas on ta ideaalne auto, kuna puudub igasuguste liiguvate osade rägastik. Hooldus peaks piirnema põhiliselt veermiku ja pidurivedeliku vahetamisega. Kes usub ainult mingeid jutte ja võtab eelduseks need kärud, mis toodi sotsiaaltööd siia tegema, siis see õiget pilti ei saa. Soovitan soojalt, kui vähegi huvi on, siis mine proovi sõita! Ja Kredex teeb ju sissemakse ka veel ära, endal polegi vaja maksta :)
veel särtsu
02:22 13.06.2013
USA armee testib elektrilisi mootorattaid. Kavatseb neid kasutada erioperatsioonidel...

"The US Special Operations Forces may soon become equipped with stealth motorcycles that can silently go off-road, operate while submerged a meter underwater, and turn on infrared lighting systems at night."
http://rt.com/usa/forces-testing-stealth-motorcycle-553/

Siin on neist lähemalt
http://www.zeromotorcycles.com/zero-mx/
ECAR
16:36 23.06.2013
http://www.teslamotors.com/models/options
Oleksid võinud need osta vaat milline kilometraaz kuigi kuidas nad külmaga on ei tea.
Siidiuss
17:52 23.06.2013
Vana hea teema jälle üles kougitud. No mis ta on, kiirendus on elektriautodel hea. Läbisõit ühe laadimisega tagasihoidlik. Hinnad on elektrikatel ka liiga kõrged. Miinuseid tundub elektrikatel siiani rohkem olema kui plusse.
lisame sõnumeid
16:38 16.07.2013
'Euroopa Komisjoni Teadusuuringute Ühiskeskuse (JRC) avaldatud raporti «Sillutades teed elektrilisele maanteetranspordile - elektriliste ja pistikühendusega autode riiklikult rahastatud teadus-, arendus- ja näidisprojektid Euroopas»* kohaselt viiakse perioodil 2007-2015 Euroopa Liidus ellu üle 320 elektriautodele suunatud projekti, kogueelarvega 1,9 miljardit eurot.'

http://www.e24.ee/1301942/euroopa-liit-kulutab-1-9-miljardit
-eurot-elektriautode-teadus-ja-arendustooks
proovisin autot
23:04 10.09.2013
Sihukesed naljakad elektriautod on http://www.autorent.ee
10 euri päev, 3 kohaline putukas. Päris naljakas sõita. Proovida võib, et rendist võtad, aga endale sellist osta...
samast asjast
11:37 17.09.2013
Paneme siis siia kah ühe temaatilise artikli lingi, just elektriautode lühirendi kohta...

"Elektriauto lühirendi võlu ja valu.

Tartu Postimehe mõnetunnine proovisõit Nissan Leafi elektriautoga ei jätnud kahtlust – ideaalset sõiduelamust ja mugavust pakkuv sõiduk sobib nii linnasõitudeks kui pikemateks ringideks..."

http://www.tartupostimees.ee/2054246/elektriauto-luhirendi-v
olu-ja-valu

liigume edasi
21:57 02.10.2013
"Tesla Model S Was Best-Selling Car In Norway For September.

Well, here's a first: The best-selling car in Norway is the Tesla Model S.
Not the best-selling electric car. Not the best-selling car with a plug.
For the month of September, the Tesla Model S was the best-selling car, period.

Silicon Valley startup electric-car maker Tesla Motors [NSDQ:TSLA] sold 616 Tesla Model S cars in Norway last month, giving it a 5.1 percent share of total sales of about 12,168 vehicles sold.

While Tesla was only 20th out of 40 brands in total sales, all of its sales were of one single model. Other brands, including the leader Volkswagen (at 1,512 total sales), had sales spread across multiple models.

Plug-in electric cars took 8.6 percent of the market overall, at 1,044 sales, with all but a tiny fraction of them battery-electric vehicles."

http://www.greencarreports.com/news/1087346_tesla-model-s-wa
s-best-selling-car-in-norway-for-september
solksolk_
20:37 28.10.2013
Aga palun, vaadake see video ära, see nissanleaf ja tv3-s testiti seda.
http://www.tv3play.ee/play/301364/
.
23:47 28.10.2013
kaugel siis solgi enda elektriauto ehitus on, kas saame varsti imet näha või.
transport pod
23:17 07.11.2013
Iirc, kui eksi, siis ka siin on juttu elektriautodest, kuigi põhiline uuendus on et need on robotjuhtimisega masinad. Projekt on arendamisjärgus Inglismaal.

http://news.sky.com/story/1165018/milton-keynes-pioneers-dri
verless-car-scheme


KaidoTk
01:02 08.11.2013
Sain täna siis paar tundi Tesla model S performanciga sõidetud. Peab tõdema, et kõik muud masinad on mõtetud. See on hoopis teine tase.
Kaua oodatud hüpe tuleviku suunas mida on autotööstuses oma paarkümmend aastat oodatud. Oleks vahendeid ostaks omalegi.
Istusin pärast jälle oma 2010 Audisse, nagu sapakas tundub nüüd.
tilk uudiseid
13:41 22.12.2013
Mõni uudis ka vene autodest. Ehk siis varsti on (vene)turule tulemas El Lada, ehks siis vene elektriauto, mis ehitatud "Kalina" baasil".
Tippkiiruseks lubatakse 130 km/h, 100-ni kiirendamist 13 sekundiga, el.mootorivõimsuseks 60 kW.
http://avtosreda.ru/news-common/2013/12/skoro-v-salonah-poya
vitsya-elektricheskaya-lada.html
sitrus*
11:51 23.12.2013
Tundub,et venelastel on asi oluliselt kõvem,võrreldes seni tootmises olevaid elektrikärusid.Vähemalt lubavad paberil.
to sitrus
21:37 23.12.2013
eks peale teisi on ikka lihtsam konstrueerida aga venemaal need vahemaad tunduvalt pikemad ja 150 km sõiduulatus laadimisega jätab soovida.
Kasutatud müük
23:51 03.01.2014
Milline siis ka kasutatud elektriautode turg on. Kus neid vaadata saab siin vist pakkumisi ei ole.
Ehitamine
23:49 04.01.2014
Superkondensaator
16:20 12.01.2014
www.autokutse.org/failidekaust/elektriautod.pdf

Mis nende superkondensaatorite töötemperatuurivahemik ka on
James75
18:43 12.01.2014
Eelmisele.
Selles pdf-is painutatakse natuke fakte ja numbreid. Võrdlema peab võrreldavaid. Elektriautoga ei ole mõtet võrrelda näiteks lennuliiklust või RAV4. Elektriautot on hetkel mõtet võrrelda väikeautodega mis tunnevad ennast hästi linnatingimustes.
uurisin veits
20:00 12.01.2014
minu jaoks on huvitav see et miks meil maksab elektri auto(nissan leaf) 34 390 eurot aga saksa lehekülje peal 23 790 eurot.küsimus on selles miks eestlased ostavad siit eestist nii kallilt selle auto kui võiks saksast tellida selle siia ja siis küsida elmost toetust. elmo lehelt uurides makstakse välismaalt toodud auto eest samuti toetust.paljud auto firmad on nõus selle kindlasti siia toimetama ja see summa tuleb võibolla kokku 25 000.
to uurija
20:19 12.01.2014
too siis juba link ka.ma võin ka öelda,et kusagil maksab see auto üldse 15000.
to uurija
20:25 12.01.2014
kui sa nissan.de lehte mõtled siis nad pakuvad leafi koos akudega sama hinnaga mis eestis aga võid akut ka rentida 79 euri eest kuus või umbes nii ma aru sain. http://www.nissan.de/DE/de/vehicle/electric-vehicles/leaf/pr
ices-and-equipment/prices-and-specifications.html
kaader
16:58 17.01.2014
Sai Nissan Leaf ära proovitud. Auto on igati mugav ja hea minekuga.
Külma ilmaga näitas täis akuga 120 km. Soojenduse kasutus on vältimatu, aga ilma selleta saaks 20 km rohkem. Kasutasin kõige madalamat temperatuuri, mida kliima andis, kuid ikka oli tarve 1,5 kw.
100 km saab ära sõita küll. Kuklas peab neid kiirlaadijaid meeles pidama, sest mõned kiirendused võivad isukalt akut õgida.
Kokkuvõtteks siiski kõik toimis ja olulist erinevust minu päevaplaani elektriauto ei tekitanud. Palju elevust küll.
kolmpunktinen
16:37 31.01.2014
Norras on nii, et kuni 50'000 auto registreerimiseni või 2018. aastani (kumb varem kätte jõuab), maksab riik kinni:
- käibemaksu;
- automaksu;
- kütuse (tasuta elekter laadimispunktides).
Lisaks on soodustused:
- kodudesse laadimisvõimsuse rajamine;
- teetollid;
- bussirajal sõitmine.
tahman
18:53 12.04.2014
https://www.youtube.com/watch?v=jhxOW0CXNXE

leidsin sellise video..päris uhke värk,ainult maksab ka korralikult..)
Kärss
23:30 16.06.2014
Kui kedagi teema huvitab, siis soome keeles leiab infot ka siit:

http://www.sahkoautot.fi/forum/start
Ehitamine
20:00 12.07.2014
http://www.zev.ee

Pakub eraisikule elektriauto ehitust kas Eestis veel selliseid firmasid on kes sulle auto valmis ehitavad.
driverless
14:36 30.07.2014
Kuna teemas on puudutatud ka robotjuhtimisega masinad, siis siia sobib ka see uudis UK-st - ehk siis alates järgmise aasta jaanuarist tahetakse Suurbritannia teedele tavaliiklusesse lubada robotjuhtimisega autod.

http://www.bbc.co.uk/news/technology-28551069
E-AUTO
11:41 26.10.2014
Aga kas sellist laadimisvarianti pole välja mõeldud et laadimisel ei peaks maksekaardiga laadija juurde minema vaid kaardipesa oleks autosalongi sisse ehitatud.
to e auto
12:11 26.10.2014
sa tahad umbes sedasi,et ise mõõdad tangitava/laaditava kütuse hulka ja maksad nagu heaks arvad?
karvajuust
12:18 26.10.2014
Saan täitsa aru küsimusest, kuna ilmselgelt on häbi sellisest autost väljuda avalikus kohas.
E-AUTO
23:24 26.10.2014
Ei noh mugavam ju maksan ikka kogu voolu eest ja kui veel mingi selline süsteem ka välja mõeldakse et pistiku ühendamine toimub ka automaatselt siis ei ole tõesti vaja autost välja tulla.
noh
10:43 27.10.2014
Võtad naise või naabrimehe kaasa, kui auto kandevõime kannatab ikka, ja ongi korras - ei pea ise autost välja minema! võid lasta neil ka poes ära käia, ise muudkui istud oma autos, sry, elektrikapis. Tegelikult võiksid samahästi juba kodus või ka trammis/trollis istuda.
to e auto
11:06 27.10.2014
ja bensukates võiks ka igaüks oma ämbriga mõõta ja siis vastavalt ämbrite arvule maksta.mul passati paak just ühe ämbri suurune juhuslikult.
2014 Tekna
12:28 05.01.2015
Praeguseks mõned kuud ja 9000 km sõidetud.
Arvamus on skisofreeniline. Elektriauto on senistest parim. Nissani arusaam kvaliteedist, mugavuses ja innovatsioonist on hämmastav ja seda on ka teenindus. Rohkem Nissaneid (vähemalt odavama otsa omi ja kui aus olla siis ka kallima otsa omi sest ka seal on alternatiive) ma omada ei kavatse. See peab ikka väga hea põhjus olema, mis mind Nissani esindusse viib.
Väga vaikne, tehnoloogiliselt lihtne - hoolduskulu ja remondikulu teoreetiliselt ei ole erinevalt hübriididest. Äärmiselt odav sõita. Kesklinnas elades ja kuus kord-paar sõita Tallinnast välja ei ole probleeme olnud. Korteri juures laadijat ei ole, mistõttu on vaja veidi planeerida, kuid nüüdseks on harjumus iga päev töökoha juures aku täis lasta ja tavapärased kooli, lasteaeda, tööle, ise tööle, laps trenni, laps muusikatundi, lapsed koju, ise tranni, poodi, koju otsad saab tehtud. Kui enne läks sama sõidu peale 250€ kütuseraha kuus siis praegu saan 50€ hakkama. Ehk siis auto on pea tasuta käes. Lisada juurde veel parkimissoodustused on uus auto eelmisega võrreldes tasuta käes.
Nissan Leaf transpordivahendina, mis on elektrimootoriga on väga hea.
Nissani teostus, tugi ja hooldus on alla igasugust arvestust.
Navigatsiooniseade ja ekraan pärinevad aastast 1999 - selles autos istutakse sagely laadimise ajal sees ja juuakse kohvi, miks ei saa ekraanil videot vaadata? Multimeediaseadi on 2 SD kaardi pesaga, millest üks on tühi aga neid saab kasutada ainult kaardiandmete tarvis. Märgutuled on aga mitte halligi ei saa aru, mida need hüüumärgid tähendavad - 20 aastat tagasi juba andsid autod teada, mis põhjusel hoiatustuli põleb (käsipidur, turvavöö, laadimisluuk, aknapesuvedelik jne). Nissan Leafi puhul on vaja kõik üle kontrollida. Nagu WIN95. Mugavus - nahksisu ja Bose helisüsteem on tore aga mugavust on napilt. Nagu linnaliini buss aga parem sound.
Kolinad veermikus ja esinduse sõnul tuleb keerata muusikat valjemaks. See pidavat asja juurde kuuluma. Kuulevad ja tunnevad aga kuna stend ei näita siis korda teha ei oska. Nagu tuttavatelt olen kuulnud siis nii nad klientidega suhtlevadki - ise ostsid Nissani ja see kõik kuulub Nissani juurde.
Tuled - ei ole põhjamaadesse mõeldud. Kapotilt lund pühkides ununeb ära, et kaks junni on kummalgi pool kapotti ning ükskord ma tule küljest tüki lahti löön. Parkimiskaamera on tore aga 80% juhtudel on vaja nende kasutamiseks enne autost välja minna, kaamerad puhastada ning siis manöövriga jätkata.
Kojamehed on kõige odavamat sorti. Kõige vedelemate raamide ja vedrudega ning ei suru harja klaasidele, kui veidi tavapärasemast rohkem mustust või külma.
Uste tihendid lokkis ja ei ole korralikult peal. Auto üllatab lainetava põrandaga.
Roolilt helisüsteemi juhtimine on saatanast. Täiesti mõttetu nuppude paigutus. Selleks, et roolil olevaid nuppe kasutada on vaja pilk ja mõte kontsentreerida nuppudele, need üles leida ja tabada. Palju lihtsam on keskkonsooli omi kasutada. Pangu korralikud nupud vol + ja - peavad olema suured ja lihtsalt kasutatavad aga mitte nii nagu praegu imetillukesed.
Handsfree on tore, helikvaliteet on hea aga kahjuks pärineb funktsionaalsus ja kasutajaliides aastat 1995.

Ja siis need eriti müüdud Nissan Leafi SUPER omadused!! Telefonist kliimaseadme sisselülitamine ja auto monitoorimine!! Hmm - see toimib nii nagu ise tahab. Mõnikord töötab ja mõnikord ei tööta ehk siis kliimaseade ei lülitu kindlasti siis sisse, kui väljas on külm ja tuiskab ning on soov enne hommikusi sõita auto sooja panna. Või kui on vaja kontrollida, mis tasemel aku on siis Carwings jääbki ketrama. Täiesti mõttetu.
Nutikas võti!! See on sama nutikas nagu lüpsipingi jalg. Nutikas on seda taskus hoida, sest millekski muuks see ei kõlba. Sellel on kolm nuppu, kuid ükski kombinatsioon ei sule aknaid, ei ava akanaid, ei ava tagumist luuki, ei pane tulesid põlema, ei pane kliimat tööle. Õnnetu, õnnetu Nissan - nad võiks mugavust ja nutikust euroopa autodelt õppida. Kas on võimalik Carwingsi kaudu vaadata, kas auto on lukus ja see lukustada? Ei! Carwingsi kaudu aknad sulgeda? EI!

Kui oled seni sõitnud Nissan Almeraga või eelmine auto oli Renault19 siis on tegemist edasiminekuga. Aga ülejäänud valikute puhul ei saa enam Nissanist aru.

Külm ja lumi? Kesklinnas tõmmeldes 1% 1,2 km või umbes nii, kui kliima, istmete soojendused, roolisoojendus sees on. Saab rohkem ja vähemaga hakkama (-15 ja libe, plögane tänav).
Eelmise autoga valik 50 l diislit nädal Tallinnas vs Leafiga 1 kord päevas laadida. 45 EUR kuu.
A!
22:36 29.01.2015
Tänud Tekna-le muheda loo eest. Võin nüüd tagantjärgi öelda, et saan kõigest aru, millest täpsemalt, sellest alljärgnevalt.

Reede õhtu, ostleme siis prouaga, aeg juba hiline, poes rahvast hõredalt. Jalutab seal ka noor pere kahe väikese lapsega, sellised pisikesed nublud, kes saavad juba täiesti üheselt pihta, et värviliste ja krõbisevate paberite sees on magusad asjad. Ja milline laps ei armastaks kommi, isegi väike oldud kunagi. No nii, meie kursid ristuvad nii mõnigi kord riiulite rägastikus ja lapsed on tõesti vahvad. Üritavad aga igasugu asju kärusse poetada, mille siis vanemad vargsi tagasi riiulisse sokutavad. Tean isegi seda toimivat nippi, endalgi lapsed väikesed olnud. Muheleme nii toredat peret nähes.
Kui kassa juurde jõudsime, laotas tubli isa parajasti pere sisseostusid liikuvale lindile, samal ajal kui ema lastele magusa kahjulikkusest rääkis, lubades lõpuks vist ikka mingi väikese maiuse...kuna seisime veidi pärast neid, siis oli mitmekülgne kaubavalik suhteliselt hästi eristatav. Vanasti oli mingi nali kuue õlu ja sakuskaga, seekord koosnes pere ostukorv vähemalt kaheksast-kümnest õlust, ehk oli tükk juustugi ja naishing tellis müüjalt ekstra paki või kaks sigarette, lastele siis lisaks üks tsupa-tsups kahepeale või midagi sellist. Millegipärast tundsin end kuidagi pahasti sellise vaatepuldi pärast. Aga no pole midagi, elus juhtub igasugu asju ja kell ei olnud veel kümme, võis osta küll.
Kui meie siis ükskord poest väljusime, olid noortel pampsud juba autusse pakitud ja sõit linnalähedasse, tervistava kliimaga maarajooni võis alata. Ilusa läikiva Nissan Leafiga mõistagi vuhisesid minema.

Peale Tekna juttu saan ma sellest noorest perest palju rohkem aru ja proovin edaspidi mõistvam olla, mitte hukkamõistvam, nagu tookord pooliku informatsiooni alusel võis kergesti juhtuda. Muidugi võiks ka küsida, et mis see minu asi on? Ja nii ongi loomulikult.

Kuidas see siis oligi? et kui tahad külma-tuleb sooja ja kui tahad sooja, siis tuleb külma ja kui üldse midagi ei taha, siis tuleb vaheldumisi mõlemat ja esinduses öeldakse sulle laialt naeratades, et täname teid hea müügitehingu sooritamise eest. Klassika. Kas ei aja jooma?

Mis on minu igapäevamured selle kõrval? Tühiasi.
TK
00:18 30.01.2015
Vungu
10:14 17.02.2015
Ise ka sõitnud Teknaga 20000 km. Plusse ei hakka eriti välja tooma, neid väga palju, Leaf on megahea auto, aga miinused mõned siiski. Soovitatav on kodus laadimise võimalus, veel parem garaaz. Teeb elu lihtsalt oluliselt mugavamaks, ise külastasin Elmo jaama 9 kuu jooksul vaid 1 kord. Taga mürasummutus on olematu, vesi ja kivid klõbisevad kõvasti. Soovitaks ustele ja tagatiivadele teha mürasummutuse. Minu auto on küll igatpidi kvaliteetne ja vaikne, juhtimisseadmed minu jaoks arusaadavad ja äpp töötab hästi. Maa all parklas viimane muidugi mitte! Suurte plussidena tooks välja sõiduomadused, auto klassi kohta ruumikuse ja 1 maist saab ka bussirajale:)
Tekna
11:56 11.03.2015
Bussirada on väga hea. Elektriauto kui selline on väga hea. Laadimine ei ole enam sellest ajast enam tuüütu, kui koju sai laadija pandud.
Kulu kütusele. Just võrdlesin eelmise aastada. Nii nagu aasta tagasi oli ka nüüd veebruar linnasõidu kuu. 1200 km ja selleks kulus ligikaudu 220 liitrit diislit (keskmisest tiba suurem pereauto) ehk siis praeguse hinnaga umbes 250 eurot. Elektri arve Elmo + kodune elekter 40 eurot.
Carwings töötab jätkuvalt pigem mittetöötavas reziimis.
Esisild on lärmakas, paljud seda ei kuule ja kolksu veaks ei tunnista, kuid korrektselt koostatud autos ei tohi lõtkudele viitavaid hääli olla.
Mürasummutus on plaanis. Sõidumüra osas on tõepoolest eriti halb auto tagumise osa.
Megaheast on asi ikka kaugel ja seda nii auto ehituse kui kõige olulisem teeninduse poolt.
Auto paistab olevat ehitatud nõnda, et kõik kasutusmugavuse detailid teostati esimeses faasis ja lõpus enam viimstlemist ei toimunud. Kõik detailid osteti ka kohe lattu seisma - Nupud, artmatuurlauad, uksepolstrid, elektroonika, tihendid ja muu jama. Ja kui siis ükskord mootori osa valmis sai komplekteeritigi Leaf veeuputuse aegsete Sunny, Almera ja Primera detailidega. Euroopa mõistes ikka üsna feil värk. Ameerikas loomulikult saab seda müüa neile inimestele, kes Euroopa kvaliteedi ja kasutusmugavusega kokku pole puutunud. Suures massis leidub piisaval hulgal lihtsameelseid ja vähenõudlikke.
Ja juhtimisseadmed ei ole arusaadavad. Võib võrrelda misiganes Euroopa autoga. Lahtine turvavöö, lahtine laadimisluugi ava, osaliselt peale ununenud seisupidur ja kümme mud asja annavad täpselt ühesuguse hüüumärgiga hoiatustule. Ehk siis peatad auto ja kontrollid kõik üle. Üsna mitu aastakümmet tagasi oli selline lahendus kasutusel ja Euroopa tavamarkidel tänapäevaks juba unustatud.
Nupud roolil - kõige olulisem on helitugevuse reguleerimine. See on vasaku käe pöidla alla planeeritud. Kaks väikest nuppu, mis siiski pöidla alla ei satu. Need on väikesed ja instinktiivselt neid ühegi valemiga üles ei leia. Oluliselt lihtsam on vajutada parema käega helitugevuse nupp keskkonsoolil. Need seal ei keerle ning on piisavalt suured, et tabada nii kinnastatud käe või vajadusel küünarnukiga.
Navi - sellliste süsteemide ja ekraanide paigaldamine lõpetati aastal 1995, paistab, et Nissan leidis kusagilt laojäägid ja ehitas nende peale oma "elektriauto uuenduslikkuse". Kes ei ole ühtegi tänapäevast auto multimeediaseadet, nutitelefoni, tahvelarvutit omanud jäävad tõepoolest rahule ja kiidavad taevani aga tehnoloogia on alates Win 3.1 ajast palju edasi läinud.
63amg
18:47 11.03.2015
mis sul on pereauto rekka või.u.20 liitrit dislat sajale on rekkanorm!
Tekna
22:10 14.03.2015
20 l sajale saavutab Tallinna kesklinna piires liikudes. Start ja stop reziim. 15 min sõitu ja 15 min ootamist siis tööle, oäeva jooksul paar lasteaia, koosoleku, trenni käiku, õhtul koosl, pood, lasteaed, trenn.
Külm mootor ja lühikesed otsad. Bensiiniga sai suuremad nimbrid.
Elektriga täitsa rahul.
E Auto
14:38 15.05.2015
http://www.hho.ee

Mõte siis selline et seal Sakala artiklis akud vananevad ja läbisõit vananeb aga kui teeks niimoodi et vald annaks ja kannaks ühe masina maha aga aku sealt paneks teise elektriauto peale veel lisaks kuigi mina ootan robotjuhtivaid isesõitvaid ökoloogiliselt puhtaid elektriautosid. Küll siis oleks kena vurada
natuke juurde
13:51 29.01.2016
Elektriautode tootja Tesla Motors kinnitas, et arendab korraga kahte soodsamasse hinnaklassi jäävat mudelit, kirjutab tehnikauudiste portaal Jalopnik.

Kuigi eile ringlesid tehnoloogiameedias kuulujutud, et märtsis toimuval pressiüritusel esitletakse korraga kahte autot, lükkas ettevõte selle väite ametlikult ümber. Ilmselt jõuab avalikkuse ette esimesena Model 3, mille hind peaks USAs jääma 30 000 dollari ümber. Teise autona arendatakse portaali Electrek andmetel Model 3 samale platvormile ehitatavat linnamaasturit (SUV) või krossoverit (CUV), mille hind peaks olema mõned tuhanded dollarid krõbedam.

Electeki hinnangul jõuab Model 3 esimeste klientideni ilmselt 2017. aasta lõpuks, laiema müügiga alustatakse 2018. aastal.

http://tehnika.postimees.ee/3486851/tesla-kinnitas-et-arenda
b-korraga-kahte-soodsat-elektriautot
ehemaliger
23:43 08.02.2016