Miskipärast kopplaaduri hüdraulika streigib.
Kangid vahepeal ei reageeri.
Rooli vahel ei saa keerata (eriti külmast peast)
Silindrite sisse-välja liigutamisel on vibra sees/jõnksutab (nagu ei oleks jõudu).
Filtrid ja õli kõik uued.
Oskab keegi öelda, et milles võib asi olla?
kõigepealt peaks selgeks tegema süsteemi tööpõhimõtte, seejärel ehituse, peale seda soetama vastavad vahendid süsteemi diagnoosimiseks, aga kui seda ei viitsi teha, siis puusalt juppe vahetama, kõigepealt pump, ja sealt riburada edasi
Targal mehel on paraku õigus - hüdraulikale ei saa peale lennata puhta entusiasmiga. Vaja teadmisi ja tööriistu. Ja töökultuuri, mis tähendab sisuliselt steriilsuse hoidmist.
Algatuseks võiks uurida, kas vahetatud õli sisse juba uut rauapuru tekkinud on, see annab üsna palju infot.
Tegelikuses algas see kõik pull sellest, et tagumine kopp sai lahti ühendatud, et vahetada kõik puksid (selle käigus said kõik voolikud ka lahti ühendatud). Hiljem kunagi kokku pannes hAkkaski see jama pihta. Pumbas vast asi ei saa olla, sest enda kopa massi suudab ülesse tõsta ja hoida
Kas kõik lahtiühendatud kohad said enne korralikult pestud ja pärast puhta narmavaba kangaga topitud ja teibitud töö ajaks? Või keerasite lihtsalt lahti ja niikaua nad olid seal kusagil kui noolt maa peal keerati-pöörati ja pukse vahetati?
Ma vist tean vastust juba, aga ütle ikka!
Keerasime kõik tagant lahti. Nool oli niisama voolikutega lahti võetud, kuni remonditi. Kopp ise aga töös (ajutiselt said voolikute kohtadele punnid ette pandud, et oleks ringlus ja et saaks esimese kopaga tööd teha).
Proovin veel ühe korra - teadmised on vaja hankida ENNE millegi remontima asumist! Pesu ja õhutamine on aja- ja rahakulu ja ei pruugi tulemust anda. Õli võib vahutada ka seepärast, et kusagil on ummistus ja pumba imipool takistatud. Pealegi on igal masinal oma spetsiifilised kiiksud.
Inimene õpib ikka rahakoti toel, midagi pole teha.
Ah mis siin ikka parastada ja lisaks - kui mõni voolik liiva sisse kukub ei juhtu veel midagi katastroofilist. Neid vahetataksegi välitingimustes, ega see kosmoselaev pole.
Täitsa lambist: kõigepealt vaata kas pump saab paagist nii palju õli kui vaja on. Võimalikud põhjused mida ise läinud olen:
- pandud on maailma kõige odavam õlifilter, selle sisu on kohe ära lagunenud ja pumba eelne sõel on paberit täis:
- pumpa mineva vooliku sisemine kiht on lahti tulnud ja takistab õli pealetulekut.
- kraan pumba ja paagi vahel on pärast remonti kinni unustatud :)
Igasugused vibrad ja vahutamised tekivad tihti õlipuudusest, siis on tegelikult ka rõvedat krooksuvat häält kuulda.
1. kui tagumine kopp oli lahti ühendatud ja voolikutel pimedad ees, kas siis töötas kõik korralikult?
2. kas õli kogus peale tagumise kopa ühendamist on normis?
3. milline õli ja filter pandi?
Kui õli vahutab, siis on kas õli vähe (pump peksab õhuga segamini) või hakkab
pump oma tootlikkust kaotama (saab manomeetriga surve ära mõõta).
Õhutuse kohta nii palju, et süsteem ajab ise õhu välja peale mõne aja töötamist. Kindlasti peab kõik ühenduskohad ja võimalikud lekked üle vaatama.
Minu traktoril ilmnesid sellised sümptomid siis, kui õli oli vähe. Nimelt oli tagasivoolus väike leke ja mulle märkamatult jäi õli väheks. Kuna pump ei saanud õli piisavalt peale, siis hakkas tõstmisel jõnksutama.
Suht kindlalt võib öelda, et pump ei saa piisavalt õli peale. Aga mis selle põhjus on, tuleb hakata pumba juurest minema tagasi ja uurima.