Tänavu ehitati tolmuvabaks 244 kilomeetrit riigi kruusateed ehk rohkem kui eelmise kolme aastaga kokku. Töö jätkub ka tulevikus, kuid see ei tähenda et tolmavat kruusateed varsti riigist enam ei leiagi.
...
Kruusateedes on juba kübekene romantikat kui igal pool mujal asfalt. Kuskil metsade vahel, kus maju ei ole, võib vabalt kruusatee jääda, et ka järeltulevad põlved seda liiki teed näha saaksid. Ei ole see elu ainult asfaldil ja betoonil ka nii huvitav.
Kruusateele tolmuvaba katte ehitamine ei ole majanduslikult tasuv tegevus, nendib Maanteeamet (MNT) selge sõnaga. Ilmselgelt on see mees, kes pole kunagi elanud sellises kohas, kus koju viib vaid kruusatee. Mul hea, sest 10 aastat juba pea koduukseni tolmuvaba tee ja võit on ikka väga suur ja tasuv just ühiskonnale tervikuna. Varasemalt oli see kruusatee koguaeg aukus ja katki, kevadeti peaaegu läbimatu. Auto lagunes , kodus polnud mõtet autot pesta, sest peale 1,5km kruusateed oli auto sama must, kui enne. Aastas tuli mitu korda veermikku parandada. Nüüd ma ei tea,mida tähendab veermiku parandamine ja autot pesen vaid mõned korrad suve jooksul. Mina leian, et tolmuvabade teede loomine on igati tasuv tegevus. Ja maanteeamet ei peagi alati kasumit teenima, Nad peavad ühiskonda teenima.
Sama asi, mu maamaja on 12 km mööda kruusateed. Kahe linna vaheline tee. Eemalt ringiga läheb küll ka asfalttee kuid see aasta võeti asfalt lahti ja terve suve käis liiklus minu teed pidi. Tee tolmas, rappus, täristas- eriti vihased on bussijuhid, ütlevad, et uued bussid kuid juba loksuvad mingid asjad lahti. Lisaks peatustesse vajuv tolmupilv, bussiuksigi lahti teha ei saa. Oma sõiduautol tuli muidu vastupidavad žarniirid vahetada ja need olid järsku väga hullus seisus. Vihmaga ja kevaditi ei taha seal üldse sõita, 4 km ja aknast ei näe isegi välja enam. Sõidad linna, siis poritükke kukub poe parklasse maha...
Räägivad linnavurled, kelle jaoks on kruusatee eksootika. Halloo, inimesed peavad oma tööga seoses sõitma igalpool ja sügis-kevad ei ole kruusatee eksootika, kui pead mööda aukus teed liikuma 5km/h, et sillad auku ei jääks.
Maakoduni 400 m riiklikku kruusateed. Sellest piisab, et auto ülepeakaela tolmune või sopane oleks, olenevalt ilmast. Ja ega linnade tänavadki väga puhtad ei ole, suvel tolmavad, talvel pritsivad. Eelnev on siis musta või tumedat värvi auto omaniku jutt. Hõbedase, helehalli, šampanja või helebeeži auto omanik ei tea tolmust ja porist midagi. Peseb autot 2x aastas.
Pange tähele majanduslikult tasuv. Sinna sisse ei arvestata emotsionaalseid tegureid ja autopesu. Need pigem oma asi. Ainus elukvaliteedi kriteerium on kui keegi sellise tee kõrval peab tolmupilves elama.
Kuskil pannakse piirid paika, et kui liigub 10 tuhat autot teeme neli rida. Või niipalju rekkaid liigub. Ja öeldakse majanduslikult tasub ära. Eks seda saab seostada ka kütusseaktsiisiga, Et Tallinn-Pärnu maantee alguses 30 tuhat autot a 7 liitrit keskmine ja kokku makse niipalju riigile makse.
Aga samas sellist süsteemi meil, et ostad pileti ja n aasta pärast n ehituskulud tasa ja edaspidi remont ja hooldus ning ülejäänud raha kasum pole. Ja ega me ärplemistele vaatamata taha seda ka vaid enamik hakkab kavaldama ja teisi alternatiivteid kasutama.
Kus kohas teil need kruusateed on? Ma ei nimetaks kruusaks seda kõntsa millest teed tehakse. Killustik 16-32 segatud mingi savis***ga mis peale vihma muutub võimatuks kõntsaks, mida survepesuriga peab konkreetselt maha kulutama. Kuival ajal kulub killustik välja ja siis tuleb teravate kivide vahel laveerida.
Saime linnukese kirja -tegime teie tee korda-nautige! Ma siis naudin-veokaga tald põhjas, terve agul hoiab hinge kinni...
Sama teelõiku hooldati vene ajal kruusaga, isegi hööveldada sai ja autopesust ei teadnud eriti midagi. Peale seda kui on enamvähem siledaks sõidetud, tekib höövel ja lükkab kogu selle sousti jälle lahti ja vedelaks ja hakkab kammajaa pihta otsast.
10 aastat nähtud ja tehtud seda teeehitamist siin, et päris tühja koha pealt ei haugu aga ametnik on alati targem.
Ärge nüüd muretsege, kao need kruusateed niipea kuskile.
Kirjas ju selgelt, et riigi kruusateed tolmuvabaks.
Valdadele, ehk omavalitsustele kuuluvad kruusateed jäävad selle programmiraamest välja.
Väga romantiline on just varakevadel, kui teele on oht suisa kinni jääda ja seda põhjustavad just need metsaveokid, kes on üks lüli siis sellest, et meie mets hävib. Ja otseloomulikult armastavad nad sõita kruusateel sama kiiresti, kui maanteel.
Teedel jah erinevad omanikud. Ja kruusas ja kruusal on ka vahe. Mõni tee märjana porivedelikuga kaetud ja teine mitte. Eks see oleneb materjalist. Kui savi ja muud peenosakesed sees siis seda pori tekib palju. Kui puhas liiv ja kivitükid siis mitte.
Asfalteede puhul maanteeamet kontrollib küll koostist ja võtab asfaldiproove ehituse ajal. Vaadatakse, et kõik kihid oleks õigest materjalist.
Vast riigi kruusateedel ka püütakse enda elu mitte liiga raskeks teha ja s ..ta laotades tööd juurde teha. Aga omavalitsuse puhul on kontroll nõrgem ja läheb käiku odavam kraam. Ja kui see lähedal olev kruus on ebakvaliteetne siis pori põlvini.
Kõigi kruusateede kõvakattega kaotamine on väga suure ökoloogilise jalajäljega.
Ilmselgelt ei ole mõistlik igale poole rajada kõvakattega teed, kus liiklus on hõre, talviti neil teedel nagunii talv läbi lumi ja jää.
Riik ei jõua seda kõike majandada ja ei peagi jõudma, asi peab käima ikkagi liiklustiheduse järgi.
Paljud omavalitsused lihtsalt laotavad freesasfaldi kruusateele talude juurde kui see tasuta mõne remondi tõttu käes. Tolmab ka vähem kui tavaline kruus.
Kui ikka liiklust pole hakkab rohi ka sellest topeltpindamisest läbi ronima ja edasi ongi rohu rada ja kui pehmel ajal raskem masin teele satub ? Nii et kuda võtta .
Need kes on Käinud Valaste joal siis seal on juba palju-palju aastaid see topeltpindamine. Eks liigub ka suuri busse ja paar korda päevas lausa suur liinibuss ja mõni rekka eksib ära aga vastu peab.
Alkoholi või narkootilise aine mõju all on aasta jooksul sõidukit juhtinud 18000-40000 elanikku, selgus Turu-uuringute AS-i tehtud uuringust.
Viimase 12 kuu jooksul on mootorsõidukit juhtinud alkoholi või ...
Kestvad kuumad ilmad muudavad teed pigiseks ning kohati libedaks, nõudes juhtidelt suuremat tähelepanu ning arvestamist kaasliiklejatega.
"Palun kõikidel liiklejatel liikluses olles olla tähelepanelikud ja ...
Transpordiamet hindab igal aastal Eesti sõidukipargi läbisõitude mahtu ning see on aasta-aastalt kasvanud – eelmisel aastal oli see 11,7 miljardit kilomeetrit.
"Sõidukipargi läbisõit oli Eestis 2022. aastal ...
Tänavu juunist hakkavad tehnoülevaatuspunktid koguma sõiduautodelt ja väikestelt tarbesõidukitelt tegeliku kütusekulu ja energiatarbimise andmeid, mis edastatakse Euroopa Komisjonile ja Euroopa ...
Selleks, et kevadine madal päike autojuhtimisel liialt ei kiusaks, väike meeldetuletus:
Vastu päikest sõites hoia eesliikujaga suuremat pikivahet ja enne manöövrit veendu korralikult selle ohutuses.
Kui ...
2022. aasta liiklusülevaatest selgus, et eelmisel aastal suurenes inimkannatanutega liiklusõnnetuste arv. Kokku toimus selliseid õnnetusi 1699, milles sai vigastada 1919 ja hukkus 50 inimest. Peamised ...
Kas Sina tead, mis liiklusmärgid on pildil?
Liiklusmärk nr 184 „Liiklusummik“ on vast paljudele juba autokoolist tuttav. Kuidas on lood liiklusmärk nr 598-ga?„Sõiduradade liitumiskoht” osutab sõiduradade ...
Aastal 2022 kõrvaldas politsei liiklusest 6586 sõidukijuhti, kes olid rooli istunud selleks sobimatus seisundis. Võrreldes aastaga 2021 on selliste juhtide osakaal suurenenud 9,7%.
Kui vaadata numbreid, ...
Aasta alguses võetakse ikka kokku eelmisel aastal toimunut.
Väike ülevaade sellest, millised sõidukid jäid oma liikluskäitumisega eelmisel aastal silma. Loomulikult mängib TOP10-s oma osa see, kui levinud ...
Hea autojuht!
Kas tead millises tulede lüliti asendis Sinu sõidukil põlevad lähituled koos ääretuledega? Millal viimati tegid enne sõidu alustamist tiiru ümber sõiduki veendumaks, et kõik tuled on ...
Eesti uute sõiduautode turul novembris suuremaid muutusi ei toimunud ja müük püsis mullusel tasemel.
Novembris müüdi Eestis 1428 uut sõiduautot, mis jäi eelmise aasta novembrikuu müüginumbritele alla 0,9%. ...
Nagu ikka, tuleb talv ootamatult ja läheb aega enne kui liiklejad talveoludega kohanevad. Väike meeldetuletus turvaliseks kohalejõudmiseks:
* Varu aega kohalejõudmiseks. Leia aeg ka selleks, et enne sõidu ...
Tähelepanu!1. detsember on päev, kui liikluses osaleval M1, N1, O2, ja kerega L6e ning L7e kategooria sõidukil peab kuni 1. märtsini kasutama talverehve (M+S, MS, M.S. või M&S tähistusega). Naastudeta ...
Politsei kirjutab Liiklusjärelevalvekeskuse Facebooki lehel juhilubade taotlemisega seonduvast.
Sellel aastal on politsei liiklusest kõrvaldanud juba rohkem kui 3000 juhti, kellel puudub vastava kategooria ...
Politsei kirjutab Liiklusjärelevalvekeskuse FB lehel tulede korrektsest kasutamisest.
Pimedal ajal parkides/peatudes rõõmustab üks väike liigutus tuledelülitiga paljusid kaasliiklejaid ja teeb sõiduki ...
Politsei tuletab Liiklusjärelevalvekeskuse FB lehel meelde kõik olulisemad nõuded talverehvidele.
M1, N1, O2, ja kerega L6e ning L7e kategooria sõidukil peab alates 1. detsembrist kuni 1. märtsini kasutama ...
Transpordiamet teavitab, et 1. novembrist jõustub majandus- ja taristuministri määrus, mille järgselt saab alustada kütusena surumaagaasi ja veeldatud maagaasi tarbivate sõidukite kontrollimist vastavat ...
Väike palve politseiametnikelt, kes osalevad „puhumiskontrollis.“ Selles, et kontroll oleks kiire ja Sinu jaoks võimalikult vähe aega nõudev:
- Märgates puhumiskontrolli on juba hilja tee äärde seisma ...
Iveco toob turule ainulaadse kiirteeninduspaketi Iveco Topcare, mis tagab klientidele ootamatute ja erakorraliste hooldustööde ajal laiapõhjalist tuge. Uudse teenuse eesmärk on sõiduk alati võimalikult ...
Liiklusjärelevalvekeskus kutsub kõiki kuni reedeni jagama infot kohtadest, kus autojuhid liiklejate hinnangul pidevalt kiirust ületavad.
Oma tähelepanekutest tuleks teada anda veebilehel ...
Meeldetuletus teemal, mis autojuhtidel ikka ja jälle meelest kipub minema – parkimine kõnniteel. Politsei teeb taas puust ja punaseks ette:
LS § 20 lg 4 p 3 kohaselt tohib mootorsõidukit parkida osaliselt ...
Tegemist on siis olukorraga, kus manöövrit ei õnnestu lõpuni teha ning tulemuseks on kinnisõidetud ristmik, kust ka teised sõitjad enam edasi ei saa. Alati ei ole tegu pahatahtliku või teadliku ...
Statistika järgi juhtub ühes päevas keskmiselt ligi 100 kindlustusjuhtumit. Päris tuntava osa nendest juhtumitest moodustavad ka olukorrad, mis on seotud kokkupõrgetega reastumisel.
Kuidas ohutult ...
Eesti Liikluskindlustuse Fond (LKF) avas uue kindlustusturu ülese veebiteenuse, mille abil saab vormistada liiklusõnnetusi mobiiltelefonis paberivabalt. Rakendus töötab veebilehel avarii.lkf.ee eesti, vene ...
Transpordiamet alustab esmaspäeval, 18. aprillil lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist eraldatud sõidusuundadega riigiteedel. Tänavu tõstetakse lubatud suurimat piirkiirust neljarajalistel ja 2+1 eraldatud ...
Viimaste nädalate kütusehinnad mõjutavad kõiki, kuid kas teadsid, et sõidukijuhina õigeid valikuid tehes võib sinu sõiduki kütusekulu asulasisesel teel olla kuni 40% väiksem? Politsei juhendab oma Facebooki ...
Seoses 11. märtsil Ropka raudteeülesõidukohas toimunud reisirongi ja veoauto kokkupõrkega tuletab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) meelde raudteeülesõidukoha ületamise nõudeid, mis on ...
Paljudesse autodesse on jõudnud üks olulisimaid juhiabisid, milleks on automaatne pidurdamine. Isegi kui halvima vältimine pole enam võimalik, hoolitseb see lahendus selle eest, et kokkupõrke tagajärjed ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt juhtus möödunud aastal rekordiliselt palju liiklusõnnetusi. Mullu registreeriti 35 900 liikluskindlustuse juhtumit, neist 33 200 Eestis ning 2700 ...
2021. aastal toimus 1564 inimkannatanuga liiklusõnnetust, milles sai vigastada 1763 ja hukkus 55 inimest. Võrreldes 2020. aastaga suurenes liiklusõnnetuste arv peamiselt kergliikuriõnnetuste lisandumise ...
Transpordiamet hakkab alates 3. veebruarist teavitama sõiduki omanikke tootjate poolt välja kuulutatud parandusmeetmete kampaaniatest ning see info muutub nähtavaks ka Transpordiameti e-teeninduse sõiduki ...
Eile pöörasid Liiklusjärelevalvekeskuse patrullid suuremat tähelepanu autojuhtide fooritulede juures käitumisele. Mõne tunniga peatati paarkümmend sõidukit ning politsei lisas seepeale väikse ...
Lõuna prefektuur tegi ära tänuväärse töö ja jagab detailsemat infot mobiilsete kiiruskaamerate kohta, mida sa võib olla ei teadnudki. Ja kui teadsid, siis kordamine on tarkusega sugulussidemetes!
kui ...
Alates 1. maist peavad mopeedautode omanikud viima enda sõidukid kuue kuu jooksul tehnoülevaatusele. Mopeedautodele loodav tehnoülevaatuse kohustuse eesmärk on muuta nende liikluses osalemist ohutumaks ning ...
Jah, see on tingitud külmast, aga mitte päris nii nagu inimestel. Pigem on tegu lume ja temperatuuri ning füüsikaga.
Kui te olete käinud rehvivahetuses, siis teate, et rattaid tuleb tasakaalustada. ...
Tänasest püüab Risti lähedal Rõuma külas Haapsalust Tallinna poole sõitvaid kiiruseületajaid uus kiiruskaamera. Ametlikult Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla maantee nime kandvale teele püstitati kaamera 44,7. ...
Pime külm ja vastik. Ja pime. Selline aastaaeg, eriti kui lumi ka ära sulab. Seega on ülioluline teada, kuidas õigesti käituda, et kõik oleks maksimaalselt turvaline.
Halva nähtavuse korral või pimeda ajal ...
Transpordiamet sõlmis esimese turvalise veoautode parkla ehituslepingu, millega rajatakse 104-kohaline parkla Tallinna ringtee äärde 1,5 km kaugusele peatselt valmivast Väo liiklussõlmest.
Rajatav parkla on ...
Teisipäeval, 23. novembril hakatakse Eesti riigiteedel eemaldama suvise suurima lubatud sõidukiiruse 110 km/h liiklusmärke ning kehtima hakkab talvine teehoolduskord.
Kõigil 2+1 ja teatud 2+2 teede lõikudel ...
Asi, mis on kõige pimedamal ajal vaja kiiresti ja väga paljudeni viia. Jalakäijatel võib liigeldes tekkida petlik arusaam, et autotulede valguses on ju kõik näha, sest nad lähtuvad enda vaatepunktist.
...
Valitsus kinnitas järgmise aasta eelarve, millega jätkuvad ka raudteede ja maanteede ehitustööd. Lõpuni jõuab Võõbu-Mäo teelõigu neljarajaliseks ehitamine, mis on viimane lõik Kose ja Mäo vahelisest 40 ...
Ehkki avalikkuses armastatakse rohkem rääkida nafta maailmaturuhinnast ja selle mõjust meie tanklate postihindadele, on ilma suurema kärata kerkinud ka õlide ja määrdeainete hinnad, mis löövad eelkõige ...
Mööda maanteid sõites võib näha, et teeviitadel on lisaks lähimatele linnadele märgitud ka numbrid, mis on harilikult punase, valge, kollase või rohelise taustaga. Need numbrid ei ole sinna pandud ...
Eesti ajakohastas mootorsõidukitele ja haagistele kehtivaid nõudeid ja olulise muudatusena ei või olla sõiduki läbisõidumõõdiku näitu muudetud. Samuti on ajastutruudel autodel lihtsam musta numbrimärki saada ...
Rahvusvahelise riigihanke tulemusena sõlmis Transpordiamet lepingu ettevõttega IB Foor/Traffest, loomaks Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel kindlatele teelõikudele nutikad liikluslahendused.
Eelkõige on ...
DAF esitles XF, XG ja XG+ seeria veokite uut põlvkonda, mille juures on märkimisväärset üksjagu. Kabiin kasvas veel suuremaks (XG+ puhul on kogumaht 12,5 m3 ehk 14% enam kui varem) ja 222 cm pikkune voodi on ...
Esmaspäeval algab riigimaanteel nr 10 Risti – Virtsu – Kuivastu kilomeetritel 65,0 kuni 67,4 asfaltkatte taastusremont, mistõttu praamile kiirustajatel tasub varuda lisaaega.
Töid teostatakse Virtsu ...
Transpordiamet alustab 6. aprillil 2021 lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist eraldatud sõidusuundadega riigiteedel.
Tänavu tõstetakse lubatud suurimat piirkiirust neljarajalistel ja 2+1 eraldatud ...
Viimastel päevadel on sagenenud paljude eksamineerijate haigestumine ja kohustuslikku eneseisolatsiooni jäämine, mistõttu on suur oht eksamineerimise teenuse katkemisele, teatas Transpordiamet.
Arvestades ...
Renault lubab aasta lõpupoole maha saada esimeste vesinikukaubikute partiidega. Kütuseelemendiga tarbesõidukite ning neile sobivate tanklate väljatöötamiseks löödi käed tunnustatud tegijate Faurecia ja Plug ...
KOMMENTAARID (18)