Siseministeeriumi seadusesepad nokitsevad kohalikele omavalitsustele rahamasinat, mida nood juba aastakümneid on oodanud ning mis on mõeldud kergendama nende taskut, kes me igapäevaselt autoga sõidame. ...
Ei ole midagi, et liiklus paraneb ja patrulle vähem vaja. Juba hulk aastaid tagasi kohvitassi juures üks ameti ekspert ütles, et hiljaks jäädi. Tehnoloogia areneb kiiresti ja kui alguses viie kilomeetri kaugusele paigutatud esimene liiklusmärk mõjus siis peagi kohad selged ning GPS ja äpid hoiatustega olemas ja mõju statsionaarse kaamera puhul hea kui kilomeeter. Kaamerad on tiheda liiklusega teedel kus aastas ühes suunas kui rääkida primitiivsematest ainult ühe suuna betoonputkadest liigun miljon autot ja kui paljud vahele jäävad. Aga tegelik liikluspilt näitab, et nii vähe neid kiirustajaid küll ei ole.
Kui arvestada, et kabiine on rohkem kui kaameraid tundub esmapilgul, et arvud veelgi paremad aga eks peab ehitama välja elektrivõrgu ja internetiühenduse. Liikuvatel kaameratel on inimene ja auto kõva lisakulu. Peale selle hooldus ja taatlemine.
Lisaks vald mida läbib suur transiittee on eelisseisundis. Kuskil ääremaale paigutatuna pole liiklust ja võõraid kes raha pidistamise eest maksavad vaid omad. Ehk vähem raha läheb kohaliku poodi mis näiteks kinni pannakse ja siis vald vähematraktiivsem. Kui üldse sellisel teel mingit sissetulekut tuleb.
Tegu on pigem poliitraamatupidamisega kus võimalikud sissetulekud petavad ära ja kulude pool on korralikult läbi vaatamata. Ja tahtmisega teha ühekordne väljaminek ning arvata, et kohe liiklusjärelvalvet saab kokku tõmmata ja aastaid raha tuleb oma valimislubaduste rahastamiseks.
Kõige hullem on see, et usutakse ainult kiirusesse. Aga vaadates liiklust on meil suur hulk juhte kelle teadmised on eeskirjadest väga lünklikud. Ei tegeleta praegugi eriti sellega rohkem kui hoogtöö päevadel. Seda enam tulevikus sellise arusaama järgi.
Tehnoloogia areneb niikuinii ja kui arvestada, et arvutikauged inimesed surevad vanadusse ja uued taibud tulevad peale ning juba ammu on olemas Waze jne kuhu saab märkida kohatud patrulli nii, et pigem tuleb panustada kiiresti liikuvasse järelevalvesse mitte statsionaarsesse posti või isegi liikuv kiiruskaamera ülesseseadmine võtab aega ja selleks ajaks info levib ja mida päev edasi seda kiiremini.
Muidugi on asjalood nii, nagu "tintla" heaks arvab kirjutada!
Mingi ebanormaalne kohalik elanik loodaks muidugi ka liiklusõhkkonna normaliseerumist, kiiruste vähenemist, "sportliku sõidustiili" domineerimisele mõningase piduri panekut?
Väga lihtne on mõelda, et pange minu maja juurde tuuritamist vähem ja elukvaliteet tõuseb. Aga kuidas ise mujal olla on .
Kunagi karjuti meil ühe tänavajupi pärast, et auk augus ja tehke korda. Kui tehti samad inimesed hakkasid vallavalitsust piirama, et kihutavad pange lamavad politseinikud. Ja juba nädala pärast.
Pigem nagu ikka kindralid valmistuvad eelmiseks sõjaks. Ja kui politsei nähtavus ja suur tõenäosus vahele jääda ükskõik millise rikkumisega on liiga kallis mõeldakse vanadest asjadest teha imerohtu mis kõike raviks.
Et siis kohalike omavalitsuste lisasissetulek on täiesti ehku peal - mida korralikumalt muutub sõitja, seda vähem tulu teenib KOV.
Hea vallakodanik - tule ja toeta oma koduvalda. Ületa palun kiirust ja tee niimoodi omalt poolt annetus koduvallale!
Päris hea idee, mõeldes lähenevate KOV valimiste peale.
Kas sina oled juba toetanud koduvalda? Annetusi saab teha x-maantee 5. kilomeetril ja y-tänava 3. kilomeetril!
Aga miks ainult pool rahast,omavalitsus paneb üles ja hooldab oma poole eest ja riik paneb oma poole lihtsalt taskusse.
Tegelikkuses tuleks sinna siseministeerium narkokontroll ja psühhiaater saata ,nii haigeid mõtteid ei mõtle normaalne inimene,nagu see soga on peast paberile pritsitud.
Trahve maksame rahandusministeeriumi arvele. Ja sealt hajub üldisesse kaukasse. Sisemini huvi on, et konkreetses kohas ei kimataks ja saaks öelda, et on järelvalve lausa 24/7. Peale selle saab ühekordse projektiga raha ja tehtud. Pärast tilguvad väiksemad hooldekulud. Päris politseinik aga tahab autot, bensiini ja palka kogu aeg.
Aga omavalitsusi lihtsalt lollitatakse. Lubatakse raha masinat mis võib-olla ei töötagi antud kohas.
Kesmine statisonaarne kaamera nägi aastas miljonit autot ja trahvi tegi alla 50tuhande eest. Kuna minimaaltrahv 12 euri siis miljonist 4000 max ületas. Ehk tegeliku liiklust teades 0.4 protsenti lihtsalt magas mingil põhjusel maha.
Aga väikese valla teedel on liiklejaid kordi vähem ja kohalikud hästi teavad kohta ning lühike sõit ei tee uimaseks ning tabatuid vähe. Lõpuks saab vald paar tonni aasta peale mis praegiseid suuri valdu arvestades mille eelarve on miljonitega ei pane tähelegi.
Alkoholi või narkootilise aine mõju all on aasta jooksul sõidukit juhtinud 18000-40000 elanikku, selgus Turu-uuringute AS-i tehtud uuringust.
Viimase 12 kuu jooksul on mootorsõidukit juhtinud alkoholi või ...
Kestvad kuumad ilmad muudavad teed pigiseks ning kohati libedaks, nõudes juhtidelt suuremat tähelepanu ning arvestamist kaasliiklejatega.
"Palun kõikidel liiklejatel liikluses olles olla tähelepanelikud ja ...
Transpordiamet hindab igal aastal Eesti sõidukipargi läbisõitude mahtu ning see on aasta-aastalt kasvanud – eelmisel aastal oli see 11,7 miljardit kilomeetrit.
"Sõidukipargi läbisõit oli Eestis 2022. aastal ...
Tänavu juunist hakkavad tehnoülevaatuspunktid koguma sõiduautodelt ja väikestelt tarbesõidukitelt tegeliku kütusekulu ja energiatarbimise andmeid, mis edastatakse Euroopa Komisjonile ja Euroopa ...
Selleks, et kevadine madal päike autojuhtimisel liialt ei kiusaks, väike meeldetuletus:
Vastu päikest sõites hoia eesliikujaga suuremat pikivahet ja enne manöövrit veendu korralikult selle ohutuses.
Kui ...
2022. aasta liiklusülevaatest selgus, et eelmisel aastal suurenes inimkannatanutega liiklusõnnetuste arv. Kokku toimus selliseid õnnetusi 1699, milles sai vigastada 1919 ja hukkus 50 inimest. Peamised ...
Kas Sina tead, mis liiklusmärgid on pildil?
Liiklusmärk nr 184 „Liiklusummik“ on vast paljudele juba autokoolist tuttav. Kuidas on lood liiklusmärk nr 598-ga?„Sõiduradade liitumiskoht” osutab sõiduradade ...
Aastal 2022 kõrvaldas politsei liiklusest 6586 sõidukijuhti, kes olid rooli istunud selleks sobimatus seisundis. Võrreldes aastaga 2021 on selliste juhtide osakaal suurenenud 9,7%.
Kui vaadata numbreid, ...
Aasta alguses võetakse ikka kokku eelmisel aastal toimunut.
Väike ülevaade sellest, millised sõidukid jäid oma liikluskäitumisega eelmisel aastal silma. Loomulikult mängib TOP10-s oma osa see, kui levinud ...
Hea autojuht!
Kas tead millises tulede lüliti asendis Sinu sõidukil põlevad lähituled koos ääretuledega? Millal viimati tegid enne sõidu alustamist tiiru ümber sõiduki veendumaks, et kõik tuled on ...
Eesti uute sõiduautode turul novembris suuremaid muutusi ei toimunud ja müük püsis mullusel tasemel.
Novembris müüdi Eestis 1428 uut sõiduautot, mis jäi eelmise aasta novembrikuu müüginumbritele alla 0,9%. ...
Nagu ikka, tuleb talv ootamatult ja läheb aega enne kui liiklejad talveoludega kohanevad. Väike meeldetuletus turvaliseks kohalejõudmiseks:
* Varu aega kohalejõudmiseks. Leia aeg ka selleks, et enne sõidu ...
Tähelepanu!1. detsember on päev, kui liikluses osaleval M1, N1, O2, ja kerega L6e ning L7e kategooria sõidukil peab kuni 1. märtsini kasutama talverehve (M+S, MS, M.S. või M&S tähistusega). Naastudeta ...
Politsei kirjutab Liiklusjärelevalvekeskuse Facebooki lehel juhilubade taotlemisega seonduvast.
Sellel aastal on politsei liiklusest kõrvaldanud juba rohkem kui 3000 juhti, kellel puudub vastava kategooria ...
Politsei kirjutab Liiklusjärelevalvekeskuse FB lehel tulede korrektsest kasutamisest.
Pimedal ajal parkides/peatudes rõõmustab üks väike liigutus tuledelülitiga paljusid kaasliiklejaid ja teeb sõiduki ...
Politsei tuletab Liiklusjärelevalvekeskuse FB lehel meelde kõik olulisemad nõuded talverehvidele.
M1, N1, O2, ja kerega L6e ning L7e kategooria sõidukil peab alates 1. detsembrist kuni 1. märtsini kasutama ...
Transpordiamet teavitab, et 1. novembrist jõustub majandus- ja taristuministri määrus, mille järgselt saab alustada kütusena surumaagaasi ja veeldatud maagaasi tarbivate sõidukite kontrollimist vastavat ...
Väike palve politseiametnikelt, kes osalevad „puhumiskontrollis.“ Selles, et kontroll oleks kiire ja Sinu jaoks võimalikult vähe aega nõudev:
- Märgates puhumiskontrolli on juba hilja tee äärde seisma ...
Iveco toob turule ainulaadse kiirteeninduspaketi Iveco Topcare, mis tagab klientidele ootamatute ja erakorraliste hooldustööde ajal laiapõhjalist tuge. Uudse teenuse eesmärk on sõiduk alati võimalikult ...
Liiklusjärelevalvekeskus kutsub kõiki kuni reedeni jagama infot kohtadest, kus autojuhid liiklejate hinnangul pidevalt kiirust ületavad.
Oma tähelepanekutest tuleks teada anda veebilehel ...
Meeldetuletus teemal, mis autojuhtidel ikka ja jälle meelest kipub minema – parkimine kõnniteel. Politsei teeb taas puust ja punaseks ette:
LS § 20 lg 4 p 3 kohaselt tohib mootorsõidukit parkida osaliselt ...
Tegemist on siis olukorraga, kus manöövrit ei õnnestu lõpuni teha ning tulemuseks on kinnisõidetud ristmik, kust ka teised sõitjad enam edasi ei saa. Alati ei ole tegu pahatahtliku või teadliku ...
Statistika järgi juhtub ühes päevas keskmiselt ligi 100 kindlustusjuhtumit. Päris tuntava osa nendest juhtumitest moodustavad ka olukorrad, mis on seotud kokkupõrgetega reastumisel.
Kuidas ohutult ...
Eesti Liikluskindlustuse Fond (LKF) avas uue kindlustusturu ülese veebiteenuse, mille abil saab vormistada liiklusõnnetusi mobiiltelefonis paberivabalt. Rakendus töötab veebilehel avarii.lkf.ee eesti, vene ...
Transpordiamet alustab esmaspäeval, 18. aprillil lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist eraldatud sõidusuundadega riigiteedel. Tänavu tõstetakse lubatud suurimat piirkiirust neljarajalistel ja 2+1 eraldatud ...
Viimaste nädalate kütusehinnad mõjutavad kõiki, kuid kas teadsid, et sõidukijuhina õigeid valikuid tehes võib sinu sõiduki kütusekulu asulasisesel teel olla kuni 40% väiksem? Politsei juhendab oma Facebooki ...
Seoses 11. märtsil Ropka raudteeülesõidukohas toimunud reisirongi ja veoauto kokkupõrkega tuletab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) meelde raudteeülesõidukoha ületamise nõudeid, mis on ...
Paljudesse autodesse on jõudnud üks olulisimaid juhiabisid, milleks on automaatne pidurdamine. Isegi kui halvima vältimine pole enam võimalik, hoolitseb see lahendus selle eest, et kokkupõrke tagajärjed ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt juhtus möödunud aastal rekordiliselt palju liiklusõnnetusi. Mullu registreeriti 35 900 liikluskindlustuse juhtumit, neist 33 200 Eestis ning 2700 ...
2021. aastal toimus 1564 inimkannatanuga liiklusõnnetust, milles sai vigastada 1763 ja hukkus 55 inimest. Võrreldes 2020. aastaga suurenes liiklusõnnetuste arv peamiselt kergliikuriõnnetuste lisandumise ...
Transpordiamet hakkab alates 3. veebruarist teavitama sõiduki omanikke tootjate poolt välja kuulutatud parandusmeetmete kampaaniatest ning see info muutub nähtavaks ka Transpordiameti e-teeninduse sõiduki ...
Eile pöörasid Liiklusjärelevalvekeskuse patrullid suuremat tähelepanu autojuhtide fooritulede juures käitumisele. Mõne tunniga peatati paarkümmend sõidukit ning politsei lisas seepeale väikse ...
Lõuna prefektuur tegi ära tänuväärse töö ja jagab detailsemat infot mobiilsete kiiruskaamerate kohta, mida sa võib olla ei teadnudki. Ja kui teadsid, siis kordamine on tarkusega sugulussidemetes!
kui ...
Alates 1. maist peavad mopeedautode omanikud viima enda sõidukid kuue kuu jooksul tehnoülevaatusele. Mopeedautodele loodav tehnoülevaatuse kohustuse eesmärk on muuta nende liikluses osalemist ohutumaks ning ...
Jah, see on tingitud külmast, aga mitte päris nii nagu inimestel. Pigem on tegu lume ja temperatuuri ning füüsikaga.
Kui te olete käinud rehvivahetuses, siis teate, et rattaid tuleb tasakaalustada. ...
Tänasest püüab Risti lähedal Rõuma külas Haapsalust Tallinna poole sõitvaid kiiruseületajaid uus kiiruskaamera. Ametlikult Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla maantee nime kandvale teele püstitati kaamera 44,7. ...
Pime külm ja vastik. Ja pime. Selline aastaaeg, eriti kui lumi ka ära sulab. Seega on ülioluline teada, kuidas õigesti käituda, et kõik oleks maksimaalselt turvaline.
Halva nähtavuse korral või pimeda ajal ...
Transpordiamet sõlmis esimese turvalise veoautode parkla ehituslepingu, millega rajatakse 104-kohaline parkla Tallinna ringtee äärde 1,5 km kaugusele peatselt valmivast Väo liiklussõlmest.
Rajatav parkla on ...
Teisipäeval, 23. novembril hakatakse Eesti riigiteedel eemaldama suvise suurima lubatud sõidukiiruse 110 km/h liiklusmärke ning kehtima hakkab talvine teehoolduskord.
Kõigil 2+1 ja teatud 2+2 teede lõikudel ...
Asi, mis on kõige pimedamal ajal vaja kiiresti ja väga paljudeni viia. Jalakäijatel võib liigeldes tekkida petlik arusaam, et autotulede valguses on ju kõik näha, sest nad lähtuvad enda vaatepunktist.
...
Valitsus kinnitas järgmise aasta eelarve, millega jätkuvad ka raudteede ja maanteede ehitustööd. Lõpuni jõuab Võõbu-Mäo teelõigu neljarajaliseks ehitamine, mis on viimane lõik Kose ja Mäo vahelisest 40 ...
Ehkki avalikkuses armastatakse rohkem rääkida nafta maailmaturuhinnast ja selle mõjust meie tanklate postihindadele, on ilma suurema kärata kerkinud ka õlide ja määrdeainete hinnad, mis löövad eelkõige ...
Mööda maanteid sõites võib näha, et teeviitadel on lisaks lähimatele linnadele märgitud ka numbrid, mis on harilikult punase, valge, kollase või rohelise taustaga. Need numbrid ei ole sinna pandud ...
Eesti ajakohastas mootorsõidukitele ja haagistele kehtivaid nõudeid ja olulise muudatusena ei või olla sõiduki läbisõidumõõdiku näitu muudetud. Samuti on ajastutruudel autodel lihtsam musta numbrimärki saada ...
Rahvusvahelise riigihanke tulemusena sõlmis Transpordiamet lepingu ettevõttega IB Foor/Traffest, loomaks Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel kindlatele teelõikudele nutikad liikluslahendused.
Eelkõige on ...
DAF esitles XF, XG ja XG+ seeria veokite uut põlvkonda, mille juures on märkimisväärset üksjagu. Kabiin kasvas veel suuremaks (XG+ puhul on kogumaht 12,5 m3 ehk 14% enam kui varem) ja 222 cm pikkune voodi on ...
Esmaspäeval algab riigimaanteel nr 10 Risti – Virtsu – Kuivastu kilomeetritel 65,0 kuni 67,4 asfaltkatte taastusremont, mistõttu praamile kiirustajatel tasub varuda lisaaega.
Töid teostatakse Virtsu ...
Transpordiamet alustab 6. aprillil 2021 lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist eraldatud sõidusuundadega riigiteedel.
Tänavu tõstetakse lubatud suurimat piirkiirust neljarajalistel ja 2+1 eraldatud ...
Viimastel päevadel on sagenenud paljude eksamineerijate haigestumine ja kohustuslikku eneseisolatsiooni jäämine, mistõttu on suur oht eksamineerimise teenuse katkemisele, teatas Transpordiamet.
Arvestades ...
Renault lubab aasta lõpupoole maha saada esimeste vesinikukaubikute partiidega. Kütuseelemendiga tarbesõidukite ning neile sobivate tanklate väljatöötamiseks löödi käed tunnustatud tegijate Faurecia ja Plug ...
KOMMENTAARID (7)