Kui mõni tootja on viimasel ajal näidanud oma nägemust elektrilisest raskeveokist, siis Hyundai panustab HDC-6 NEPTUNE Conceptiga vesinikule.
Hyundai arendab aina jõulisemalt vesinikuga töötavaid sõidukeid ning tõi Põhja-Ameerika tarbesõidukinäitusele (NACV) kütuseelemendiga ning ülimalt voolujoonelise raskeveoki HDC-6 NEPTUNE Concept. Selle täienduseks valmistati HT Nitro ThermoTech® külmikhaagis, milles kasutatakse eriti keskkonnasõbralikku lämmastikuga jahutamise tehnoloogiat.
Vesinikuautodega on Hyundail kogemust suhteliselt palju, esimese säärasega tuldi turule juba 2013. aastal ning 2018. aastal investeeriti vesinikuautode arendamisesse ligikaudu 5,7 miljardit eurot.
Raskeveokite puhul näeb Hyundai vesinikus suurt potentsiaali, sest akudega elektriveokitest pakub kütuseelemendi-tehnoloogia oluliselt pikemat sõiduulatust, suuremat kandevõimet ja kiiremat tankimist.
Hyundai on ka veokite puhul ideeautost siiski palju kaugemale jõudnud, sest lähiajal plaanitakse neid juba ka müüma hakata. Esimeseks turuks saab olema Šveits, kuhu lubatakse aastaks 2023 saata tervelt 1600 vesiniku-raskeveokit.
KOMMENTAARID