Vesinik on üks tulevikukütustest, mis sobib kütuseelemendis (fotol paremal) elektriks muundamiseks, aga ka sisepõlemismootoris põletamiseks, sedastab veoki- ja bussitootja MAN.
Järgmisel aastal lubab MAN ehitada mõlemat sorti jõuallikaga prototüüpveokeid ning nende suuremaks katsetamiseks klientide käsutuses tõotab minna aastail 2023-2024. Katsetandriks saab Baierimaa ning eksperimenti kaasatakse nii veondus- ja logistikafirmad kui ka vesinikumüüjad ning Saksamaa mõningad ülikoolidki.
Eelkõige käib jutt pikamaaveokeist, sest akuautod on seeriatootmises juba nüüd ning nendega saab tehtud enamiku lühemaist jaotus- (veok eTGM) ja kullervedudest (kaubik eTGE). Kütuseelemendiga MANi tankimisvälbaks peaks saama umbes 800 km. Kolbmootori sõiduulatusest, võimsusest ega muudest andmetest esialgu ei räägita, kuid ametlikul fotol toretseb Holseti turboga üle laetud R-6 (fotol vasakul). MAN nimetab kolbmootorit juba valmis olevaks ja järeleproovitud agregaadiks, mis võib tänu sellele olla (kütuseelemendile) ülemineku ajal sildlahenduseks.
KOMMENTAARID