Firma tegeevusregistris mingi puhastusteenuste osutajad,lisaks võtnud paar vedukit ja sõlmind lepinguid euroopa logistikutega.Otsivad autojuhte kusagilt maarajooonidest,kus töötute % on kõrge,lubavad kõrget palka...aga vaat et võlgu ei jää.Hea oleks siin välja tuua kõik selliste firmade nimed,kes autojuhte petavad ja kes ei taha töölepinguid sõlmida.
Minumeelest see teema peaks puudutama paljusid töötuid juhte ja ära tunneb sellised firmad juba sellest,kel tööga tuli takus,et pole aega vormistada tööle ja pakutakse igasuguseid hilisemaid lubadusi.
neid nätlejaid ja kasuahneid tegelasi on palju,kes sõidavad sõprade või tuttavate litsentsidega,omavad ka sõpru välismaa logistika firmades ja maksavad logistikutele altkäe,autojuhid saavad sest tööst vaid sente.
aga paras, mida sa ronid siis sinna tööle kui pole lepingut ja firma on mingi jama. eesti pole nii suur et ei saa paari minutiga teada kes on selle taga ja mis mõtted on. aga noh kui töll oled siis lase end koorida ja lüpsta.
Pigem on tööotsijad ise sellised imelikud, kes mujalt tööd ei leia ja haaravad igasugusest majanduslikult kahjulikust õlekõrrest kinni.
Õiget meest otsib töö ise taga, aga mitte vastupidi - siin on, mille üle mõelda...
ei no mis siin targutada, asusin seal clorrenas masu ajal tööle, kui küsisin palga kohta siis oli vaikus ja kui tundus kahtlane see värk siis lahkusin sealt ja vana olija seal teenis 8000 km-iga 7600 eeku suure palumise peale, on see siis normaalne ?
kardan, et pigem on siin ohus noored juhid, kel kogemust napib...eks neid yritatakse enim ****st tõmmata....omalgi load taskus, kuid eriliselt pole otsinud veoki peale tööd, tegelen muu asjaga, varakult kodus ja iga õhtu kodus naise kaisus....
teema algataja vähe rumalake. õige mees ei lähe sellisesse firmasse tööle. aga neid j...sid jätkub, tänu kellele sellised firmad õitsevad ja pärast pole mõtet kedagi süüdistada. tavaliselt on töötaja selles firmas tööandja vääriline.
nojah, kui kipud firmale võlgu jääma, siis oled ju midagi ära lõhkunud või kütust varastanud. miks sa arvad, et sinu poolt tekitatud kahjusi ei peaks sinult sisse nõudma?
Võlgu võid jääda mitte rahuldava tegevusega ja tegematta jäänd tööga.Kahjuks reeglina pasundavad foorumis mehed,et neile tehtud liiga aga seda ei kiputa rääkima mis s..taga ise hakkama saand.
Aga edu kõigile tarkadele soovin moodustada omale oü.ja maksta juhtidele tehtud ja v6i tegematta tööeest 3000eur ja + palka,tõske eesti miinimui!!!
Kõva oü mees eestis kes suudab autojuhile 3000 € palka maksta, kes seda ilge möla usub ja siis on juht küttevaras jne, ole normaalne ja räägi ausalt ja ilma kirjavigadeta. Ma arvan et kui autojuht on rahast huvitatud siis on ka töö tehtud aga leidub eestimaal n.ö. natshalnikuid kelle peresid on vaja ju toita, ise sõita ei oska võibolla
Viimasel tuli lihtsalt sooja suust.Ma räägin k6vatajad tehke olge aga ärge nutke foorumis pooliku jutuga,teile tehti liiga jne.Loll saab ka kirikus peksa.
ei saa aru mida siin unnatakse? kui on häda siis tehke oma firma ja vedage siis kas või tasuta ja makske omale palka millist soovite. aga sinnamaale ei jõua siin keegi ainult üks hädaldamine. pole eriti kuulnud et keegi kes teeb, saab korrralikult palka siin hädaldaks. ainult abitud ja saamatud ja loodrid ja laisad hädaldavad et palk väike, tööd palju ja nii edasi. samas vennikesed rabavad tööd teha ja ei nuta. kes teenib päevas 20 kes aga 200 euri.
ja kütust varastatakse tihti ka põhjusega. üks paljudest on näiteks kas palga mitte maksmine/viivitamine. on ju ehitustel täpselt see sama süsteem. kui palka ei maksta siis kallid tööriistad kaovad. AGA,on ka juhuseid kus tööandja alusetult süüdistab autojuhti kütuse varguses, sest tal on vaja näiteks "mõjuvat põhjust" lahti laskmiseks! ja tegelikult ei ole autojuht üldse varas aga ****peast ülema pärast nimi rikutud!
Üldjuhul on nii et kui firmas räägitakse mingist küttekulust või küttevargusest või pagan teab mis vargusest veel siis pole seal mõtet tööd teha, jube lihtne on juhi kaela kõik ajada, ole siis korralik või varas vahet pole. Õnneks minu kompaniis need jamad puuduvad ja jõuan ka see ca 20l kütet mis mul reiside vahel kulub tanklast osta mis palju mugavam variant. Joodik oled juba siis kui üldse reisi minema hakkad ! Jääb mulje et kmposti firmas on suht võimatu tööd teha
Esimene märk sellest, et firmas pole asjad korras on see, kui sinuga enne reisi minekut ei sõlmita lepingut.(Jutt järgmine: küll jõuab-praegu on kiire, käid ära-vaatame mis mees oled, järgmine etapp kui suudad lepinguga tööle saada-pakutakse miinimumpalka või pisut üle selle, sest milleks maksta riigile teenid rohkem, hiljem pead oma musta raha iga kord kerjamas käima ja see must papp kipub venima paari kuu peale, ametlik palgapäev on ka sätitud kuu lõpuossa, kokkuvvõttes jääd lahkudes kahe kuni kolme kuu palgast ilma, alati kui küsid saamata jäänud raha siis on ainult lubadused, samuti tasub tähelepanelik olla kui palgapäeval tuleb ülekanne mitte sellelt firmalt kuhu sind tööle vormistati jne.)
no kuramus, mis asja te jahute, kui oled ise normaalne ja seisad enda eest siis pole minegid probleeme ei ülemusega, ei vargustega, ei palgaga jne jne..
saan kohe 55 aastaseks, kutselise autojuhina töötan juba 32 aastat, selle ajaga olen läbi sõitnud terve euroopa, skandinaavia, venemaa ja hulgaliselt muid riike, isegi aafrikas käidud...
selle 32 a. jooksul olen töötanud 7 erinevas veo firmas, viimased 8 aastat ühes samas ettevõttes..
kuna tervis kipub viletsaks siis panen oma ameti lähikuudel maha..
seega edu kõigle roolikeerajatele sellel suht raskel alal, ku peab end pidevalt kaitsma ja maksma panema, et ise mitte oinaks jääda...
JA KUI MIDAGI NÄPPATE FIRMA TAGANT SIIS ENNEM MÕELGE KUI TEGUTSETE
minu nõuanne
Jäin tervise tõttu tööst vahepeal kõrvale, leiti asendaja, aga tuli välja, et temal kulus sama töö peale 8-10 liitrit kütet 100 km peale rohkem. See pole ju normaalne ja palka tahab see mees ka ju saada, aga mille arvelt. Vaevalt selline vahe ainult sõiduoskustest ja stiilist oleneb. Ega siis kõik tööandjad ka nii ullikesed ole. Nii, et varastate ikkagi oma palga arvelt, eriti sellistes väikestes klubides , kus ainult võib-olla 3-4 masinat.
no,kui juba nimede ülesriputamiseks läks,siis oleks viisakas ka ise mitte ''s'' nime taha varjuda vaid oma või kolhoosi nimi kasutada,mida esindad postitusega
tööandja ei lasegi heal juhil ära minna ega hala pärast foorumis,milline hirmus joodikvaras oli ära läinud juht.eks kolhoosiesimeeste mure rohkem see,et head mehed ei püsi.ära hakka jälle tõestama,kui ''kõva tegija'' oled.oleksid tegija,poleks sul aega foorumis kogu maailmale kurta,kuidas sulle ülekohut tehti.
Lahe on see, kui juhil muid võimalusi oma teenitud palga kättesaamiseks pole kui paagi kallale minna. Kui ülemused telefonitsi tehtud lubadusi millekski ei pea ja juhte kui sitta kohtlevad.
Kui kolhoosid oma kokkulepetest kinni peaks ei oleks neil ka sellist kaadrivoolavust. Osadel firmadel ju aastaläbi töökuulutused üleval. Kas tõesti tegu ausate firmadega kes end aina laiendavad :)
Juhtidele:
Varastage ja müüge palju saate. Müüge kõike, kütust, rattaid, akusid ja peegleid.
Ülemustele:
Muidugi ülemused valetage ja ärge makske kokkulepitud tasusid, keerutage ja vassige. Kindlasti veel venitage ja ärge võtke telefoni vastu. Te olete ju ülemused ja ei pea autojuhile aru andma.
tööandjana pole veel kohanud head juhti, kellel oleks kusagil tasu saamata jäänud. kui juht tuleb vestlusele ja kurdab, kuidas teda eelmises koha peteti, siis väga kiiresti selgub, et juht polegi väärt rohkem kui min palk. aga loomulikult räägib juht peale kinga saamist kui tegija ta oli ja kui paha oli tööandja, et nii vähe maksis. selle juures unustab mainida, kui palju kütust varastas, kui aeglane ta on, palju ta kliendi kaupa varastas või lõhkus ja miks peale tema käes olekut on töövahend avariiline.
aga sellegipoolest edu foorumi autojuhtidest rändtirtsudele, kelle jaoks on normiks 6 töökohta aastas.
tööandjale,kellel 660 uut juhti aastas.eks poole nende palgast maksab töötukassa ja ega te polegi suutelised ise ausalt maksma.turusolkijad on ju ''tegijad'' :)))
nähes oma tuttavate pealt "tegijaid autojuhte", siis seal peaks autojuht peale maksma, et tööl käia. juht teeb hollandi reisi, sealt tuleb kõne ekspediitorile, et ärge seda meest enam saatke, juhil lõhnad juures, kutsuti politsei kes pani ta aia äärde magama. läks teise reisu. tuli kõne laevafirmalt, juht laevas jäme-juua täis. oli juba laevast lahkinud. keegi ei tea mis konditsioonis. hollandis kliendi juures sõideti aed maha. remont 875 eur. läks küll kindlustusse, aga makse ju tõuseb. pärast paari reisu hakkab häda ja kisa lahti, et tema ei saa kodus olla, naine ei luba tööle jne. krt. kui sa tuled tööle, siis sul on ette nähtud puhkust 28 päeva aastas, mitte pärast igat reisi, kaks nädalat lebo. sõideti veosilla poritiivakatted puruks. Kuidas, pole õrna aimugi. tuli teine juht. rootsi reis. kilomeetreid + 300. soome reis km + 500. KUIDAS? ulme. itaalia reis, mis tehakse 10 päeva, tegi tema 14 + mitusada kilomeetrit. rehv sõideti kuskile puruks. külje peal ca 30 sm lõige. tema ei tea midagi. alusele tõmmati rihm nii kõvasti peale, et lõhkus kauba. viimane pauk, pidi olema hommikul kell 9 lõuna eestis laadimas, pärastlõunat tollis. eelmine õhtu saadi pool 11 juhiga kontakti. järgmine kontakt alles pühapäeval. võite mitu korda arvata, kas läks laadima või mitte.
teisel tuttaval. auto sõitis välja. paari päeva pärast vaikus. auto leiti poolast. juht juua täis. koorem jäi mitmeid päevi hiljaks. ekspediitori poolt trahv. pane juht maksma, kisa taevani, kui paha ja halb sa oled.
kõigepealt tuleb ikka peeglisse vaadata, et kas sina suudad ikka olla selle palga vääriline, mida sa küsid?
tõesti, selline tunne, et paigalda autole alkolukk. krt, ma ei saa aru, mis kuradi valu on juua. joo siis kui selleks on oma aeg ja koht, mitte su tööpäeval on ainuke eesmärk, et saada rutem õllel punni maha.
täiesti õige jutt ja sarnaseid juhtumisi on halb kohe öelda, aga sadu !
võib ju alati kiruda tööandjat, aga lõppude lõpuks, töö teeb ju juht, mitte tööandja (sõidab). ja see, mis juht reisil teeb, seda teab ainult tema ise !
mis puudutab alko lukku, siis tore asi teoorias, aga praktikas, on alati võimalik leida parklast keegi, kes on 5e-ka eest nõus puhuma.
autojuht, kes on tööle võetud, peab endale aru andma, et tema kätte on usaldatud väga kallis tehnika auto ja haake näol ja veel kallim saadetis vedamiseks. kui ta arvab, et võib juua-laaberdada ja ega keegi ei saa teada ja mis ikka juhtub, siis tulemuseks on see, et saadakse teada küll, aga kahjuks siis kui juba hilja on, ehk teisisõnu olukorras, kui juht on n. saksamaal auto kummuli keeranud alkoholi joobes, auto tõsiste kahjustustega, haage samuti ja suur osa kaubast rikutud, ning kõik nõuded saadetakse (ka keskkonna kahjud, mis on tihtilugu suuremadki, kui auto remont ja saadetise väärtus kokku) vedajale, ehk siis tööandjale. sellises olukorras võib ettevõte olla kindlustatud iga asja vastu, kuid joobes juhi vastu kindlustust veel ei ole !
tean inimest, kes pidi piltlikult öeldes oma 7 auto ettevõtmise uksed sugema päeval, mil tema alluv euroopas auto teeperve parkis ! (vanas rahas nõuti kokku ligi 3-e milj. eek-i.)
ei saa ühe pulgaga mõõta,mida paraku enamus teevad.tean samas mitut ''tegijat'',kes on vanad olijad ja ,kes erinevatel põhjustel(laen;liising vms) on nõus 24/7 kuudis elama.nende eksimuste puhul pigistatakse silm kinni.paar tükki neist käib ja vahetab oma auto küljes purunenud juppe vahetamas parasjagu kodus oleva mehe auto või haagise küljest!ikka on ta hea mees.tegelikkuses on tööandjale ''tegija'' juht,kui tal oma arvamus puudub ja tööandja korraldusele ''hüppa'' vastab ''kui kõrgele?''. vastavalt sellele ka tasu,mitte kui korralikult tööd teeb.kindlasti on ka häid tööandjaid,ei vaidle vastu.kuid sealt ei lähe mehed ära ja tal pole vaja ka iga kuu 10 uut joodikvarast tööle võtta.
Eelmises kommis märgiti väga täpselt põhjust miks mõni vend on tegijam kui teised. Tihti mängib rolli mitte kogemus ja mehe eeskujulik käitumine, vaid suuvärk, kuidas mõni tropp suudab ennast reklaamida,tihti teiste sulgedega ennast ehtides. Tean firmat, mis Lüübekis majandas,hea firma oli, aga mehed jooksid laiali just tänu ühele egoistile kes ennast teistest paremaks pidas ja pidevalt seda ka sefile suutis selgeks teha. Minema pandi suisa kahe ja kolme kaupa. Selles mõttes peaksid ka firmajuhid rohkem selgroogu omama, ning endale aru andma , kellega tegu.
firmajuhid saavad väga hästi aru, millal on tegu autojuhi ja millal foorumiautojuhiga. mitmekaupa minema jooksmine pole mingi näitaja. pole mõtet nõrku autojuhte kinni hoida, isegi kui mitmekesi korraga lahkuvad.
Healt ja normaalselt tööandjalt ei jookse mehed minema, eriti veel mitmekaupa. Lisaks on laienemisel ka kohe valik vabale kohale olemas. Teine pool on need, kes tõepoolest tööga hakkama saavad, on kas nn "vanas Euroopas" tööl, või siis Põhjamaades. Eestis noorte pealekasv on kesine ja esimese võimaluse korral pühitakse Eesti tolm jalgadelt. Erandeid muidugi on, kuid enamasti need kinnitavad vaid reeglit. Olemasoleval tööturul ringleb siiski selline kaader enamuses, kes ajab pea igaühe nutma.
Nüüd ongi tööandjad valiku ees, et kas müüa oma Lexus maha ja hakata Fordiga sõitma ( nii, nagu mujal Euroopas see käib) ja vabanevate vahendite arvelt tõsta palka inimväärse tasemini, mis lõpetaks igatsuguse peavalu tööjõuprobleemidega või talluda sissesõtkutud rajal, et absoluutselt kõik on vargad ja joodikud. Ise tahtsite vaba Euroopat koos vaba tööjõu liikumisega! Peeglisse võiksid vaadata nii autojuhid, kui ka firmajuhid.
kuulge, saage oma leksustest ja länkaritest üle juba. enda tutvusringkonnas ei tea küll ühtegi kes sõidaks ringi leksuse või länkariga. ühel mehel on küll hilux, aga tema põhitöö pole ka transport vaid metsandus. seal lihtsalt vaja seda. ma räägin ka sellistest firmadest kel kuni 5 autot. kolhooside kohta ei tea rääkida.
see on täpselt sama stamp arusaam, et kui oled omale teinud oü siis oled automaatselt miljokas ja sul on raha loopida paremale vasakule ja vaba aega on sul niipalju, et istud ainult rannaliival ja vedeled ning saad statistikaga tegeleda.
to:looder23
paljud oü teinud tegelased arvavadki, et nii ongi ja sealt ka see "stamp".
sebitakse nulli ringi maastur 0000 q....ja elu nagu lill, minnakse pakkumistele utoopiliste summadega, mis ei too töötajale palka ega amortisatsioonile leevendust.
ei saa aru, mis see töötaja asi on kui tööandja sõidab lexusega, elab om majas ja käib kaugetel reisidel. ettevõtlusega alustamine on tehtud lihtsaks ja keegi ei keela töötajal ettevõtjaks hakata ja head elu nautida. muidugi kui ettevõtja elu on nii lihtne ja hea.
vaata valter, võõras rahakotis sorimine pole nagu mehetegu ja kui tingimused ei sobi ja sulle (võibolla küll täiesti valesti) tundub, et ülemus elab liiga hästi, siis hääletagem aga jalgadega, mitte ei ole vaja tulla foorumisse inisema.
kui kehva hinnaga tööd tegev firma leiab endale kehva hinnaga töölise, on see töölise sügavalt isiklik tragöödia.
Ma ise ei ole juba pikemat aega Eestis. Just selletõttu, et tööandja väitis, et raha ei ole. Ei ole rehvideks, piduriteks jne. Iga asjaga oli üks jama. Isegi koormarihmadega oli jama ja kui sain ühe, siis oleks pidanud seda vist siidipaberis padja all hoidma. Enda arust ei tahtnud midagi ulmelist, vaid seda, et autod oleks korras ja ka korralikult varustatud. Asi läks lõpuks palga ja kogu muude jamadega nii teravaks, et käisin äriregistris ja võtsin majandusaasta aruande. Ühel aastal deklareeriti 1,2 milli tulu ja eelmisel 1 mill. See siis veel krooni ajal. Peale seda hääletasingi jalgadega, ja pole oma otsust sekunditki kahetsenud.
Eelistaksin selle nime enda teada jätta ja mitte kedagi laimama hakata. Pole oluline tõesti, et kui palju keegi paneb näiteks firma arvelt kõrvale ja millega vabal ajal tegeleb. Probleem tekkib, vähemalt minu jaoks, kui kaob võimalus elementaarses korras hoida tehnikat ja kinnitusvahendeid. Kui ülemuselt ei kuule muud, kui et " ei ole raha ja ei saa" ning selle juures sõidetakse ise vägagi üle keskmise autoga ja elustiil on kõike muud, kui tagasihoidlik, siis mõned koormarihmad võiks ju ikka leida.
Igal inimesel on see taluvuspiir erinev, kuid see Eesti palganumber, võrreldes muu Eu tööga, on ikka pisut koomiline küll.
Niikaua kui jagub kannatlikke ja "valget laeva" ootavaid autojuhte,ei kao ka "viletsad" firmad ka kuhugi.Kui ikka asi jama ei ole vaja imesid oodata,vaid otsida uus ja parem koht.Parklas ja netis ohkimine asja paremaks ei tee.Pigem näitab enda rumalust et töötad niisuguses hädaorus.
huumorit jagub, "anna jalgadele valu" ja tulemuseks ongi "rändtirtsud".
oli vist siin kuskil selle kohta temaatika ja kriitikat pritsis nn.tööandjate poolt üpris arvestatavalt. ohivad vägagi ka tööandjad, et näed sa, mingid vennad tekitavad liigseid kulusid. igal mündil on kaks poolt. tüüpiline on suhtumine nende poolt, kes vähe pehmemal kohal, ehk siis 0 tolerants.
isiklikult tööandja ja töötasuga rahul.
eesti tööandja ideaaljuht on selline, kes ei küsi palka vaid sõidab ja ainult sõidab, väljateenitut mitu kuud hijem maksta on tavaline ja juht olgu õnnelik, et ta üldse midagi suure kerjamise peale saab, tal pole peret ja koduks olgu talle ainult kabiin, kui masinal peaks midagi kuluma või purunema, siis see on juhi enda asi ja süü, masinat vastu võttes sai ju liikuma järelikult oli kõik korras, aga ehk paneks masina seina äärde seisma ei laguneks ja ka kütet ei võtaks,töö-ja puhkeaja seaduse on ka need pahad juhid tööandjate kiusamiseks välja mõelnud, sest kaup peab iga hinnaga sihtkohta jõudma ja kaardi peal on kõik teed siledad ja kuskil pole ummikuid jms. näidatud,rääkimatta veokitele kehtivatest piirangutest ja ümbersõitudest.
vähemalt selline mulje on jäänud enamikest nn tööandjatest
kuidas sa oled jõudnud end enamuse tööandjatega kurssi viia? kas tegemist rändtirtsuga, kes tuleb uutte töökohta suure jutuga ja lahkub suure kahjuga, et pärast internetis tööandjat kiruda, sest see käskis töö ajal tööd teha ja tekitatud kahju ja varastatud kütuse kinni maksta. sa olid eelnevalt parklas kuulnud, et kütust tulebki varastada ja kaupa ei tohi kinnitada.
heale tööandjale
istu rooli ja tee paar reisi, räägi eri firma all sõitvate juhtidega, mida rohkem eri firmade juhtidega, seda parem ja enamus jõuab ikka sinna välja, rahadega viivitused, jao kaupa tilgutamine ja ikka ja jälle tuleb lunida ja meelde tuletada ja seda tehtud töö eest, palgast pole mõtet rääkidagi, miinimum või pisut rohkem, sest muiu tuleb ju riigile makse maksta ja veohinnad on nii maas,et ei tule kuidagi "ots-otsaga" kokku, mõnedes firmades on magneti kasutamine soovitulik- kohustuslik, kes seda ei tee on luuser ja saboteeria, kes kuhugile ei jõua, teised ju kasutavad ja jõuavad jne.
see kõik on üldistus erinevatetest firmadest, ise lõpetasin selle töö ära,aga sai mingi aeg tagasi paar tretti tehtud ja selline mulje, oli ka neid, kes olid rahul, aga suurem osa miskipärast on rahulolematuid ja vaatavad ringi kuigi ega erilist valikut SIIN pole
jälle üldistad. hea juht tavaliselt pühendub tööajal töö tegemisele, mitte ei pläkuta parklas teiste juhtidega.
kui sa nii hästi tead kui p...s asjad firmades on, siis too mõni näide. kes ei maksa palka õigel ajal, kes ei maksa üldse, kes sunnib magnetiga sõitma jne.
mõtetu on halada, et kõik on p...s. tegelikult on väga häid juhte, aga silma jäävad ikka "tõelised tegijad", kelle cv annab lühiromaani mõõdu välja.
pahale juhile:
1. Miks Sa tööd ei tee, vaid teiste juhtidega lobised? Isegi puhkeajal võik puhata, mitte käia mööda parklat ja lobiseda. Või kui puahata ei taha, vaata oma auto üle, et muidu hommikul on esimene kõne, et see ja teine asi p...s
2. Kas Sa väidad et veohinnad on laes ja firmas pole raha kuhugi panna?
3. Lõhkisõitmine vähemalt meie firmas pole lubatud, magnet hoopiski, sest miks peaks firma riskima autojuhi jamade pärast?
4. Võib- olla peaksid peeglisse vaatama ja mõtlema miks Sind normaalsed firmad ei taha?
Pean tunnistama, et hrlistab mullegi pea iga päev mõni juhikandidaat, kuid enamik neist ei tea muud keelt kui suure vennasrahva oma, puhtusest ja auto korrashoiust ei tea need vennad mitte muhvigi ja kui isegi muidu on normaalne mees, siis jälle naine ei luba üle nädala kodust ära olla. On mul isegi pahaste naiste kõnesid tulnud vastu võtta, et miks nende mees ei võta telefoni. Samas mees ei saa kuidagi ei ennast ega autot käima...
Parim oli kui üks vennike jõudis koormaga Valge tanklasse ja seal tuli selline janu peale, et ei see jõudnudki kaugemale... Ja muidugi olin mina paha tööandja, et ma viisin küll uue juhi sinna, aga seda täispasandanud venda ma küll koju tagasi ei toonud...
Aga miks see nii on lp tööandja? Paljud norm juhid on kuskil põhjamaa ettevõttes ammu tööl ja ei liigu sealt aastaid kuhugi. Palga vahe on kolme kordne. Olen ka ise Soome transpordi ettevõttes tööl ( hetkel kodus puhkamas) ja väga rahul. Ainuüksi päevarahad on samasuured kui Eestis kogu kuu laekumine. Tööd tuleb teha sama palju või veidi vähem, aga vahe on see, et tasustamine toimub tunnihinna alusel ning tund on ka laadimine (iga laadimine kuni 4h), ummikus istumine jms samuti. Kui on kohustuslik 24 v 45 h siis tuleb ainult päevaraha, mis on ka välismaal olles 55 eur päev, "kodumaal" ehk siis Soomes 30 eur maksuvabalt. Eesti palgad ei konkureeri juba ammu teiste võmalustega, mis tööturu vaba liikumine Eestlastele tõi. Kui midagi ei muutu, siis peategi varsti slaavi meestega leppima, kuigi ka nemad õpivad usinalt juba soome keelt ja otsivad võimalusi jalga lasta. Tõsi järgi jäävad eelpool mainitud joogijanulised, sest sellise asja puhul saab põhjamaa ettevõttest koheselt kinga ja jälle on nad kodus tagasi Teie uksele koputamas, et saaks minna Valge tanklasse valget sisse kallama. Suurem juhtide puudus on veel tulemas, sest vaadake oma autojuhtide passi!!! Paljud lähevad neist varsti pensionile, aga noored, kes load saavad, tulevad Eesti ettevõttesse ainult kätt soojaks sõitma ja kontakte koguma, et siis jälle kott käes Tallinki peale joosta ja aastateks mõne põdra juurde tööle kolida. Asja juures on kõige "halvem" see, et kaugsõidu autojuhil pole vahet, kus maal ta tööl on, üht või teistpidi on ta kodust ära kuu-kaks.
Edu Eesti tööandjatele.
Lp Hanno Kask, kui pikaks sa loodad oma tööelu Soomes venitada. See sama slaavlane, kes täna töötab Eestis, tuleb homme Soome ja võtab sinu töö ära, sest ta on sama raha eest poole rohkem valmis tegema. Lihttöödel pole tulevikku, varem või hiljem tuleb kusagilt odavam tööline, kes saab sama tööga odavamalt hakkama. Tõsi, aga kurb.
Lgp. tööandja. Teie postitus ärgitas ka sõna võtma. Eelkõnelenule täienduseks lisaks, et head juhid pole mitte kõik veel põhjamaadesse jalga lasknud. Osa on veel eestimaal, aga kindlalt firmades paigal. On meil veel Eestimaal klubisid, kus kaadrivoolavus pole probleem ja töökohta seal ei vahetata naljalt. Kõik sõltub ikkagi firmajuhist.
Soomes on Tes, mis sätestab alampalga ja millest alla ei või maksta. Ei ole päris nii, et maikaga Vasja tuleb ja on nõus sõitma 3,50 tunnis ja võetakse tema tööle. Palun vii ennast elementaarsete seadustega kurssi.
Eks soomes ole tunnitasud teised, mis meil siin - seal on ametiühing teinud suure töö ära, millest allapoole ei tohi maksta ....samas see paneb ka veoettevõttevõtte oma klientidelt küsima suuremat hinda ehk millest allapoole km hind ei ole rentaabel.
Meil selline asi ei toimi -sest kui eestlane ei tee vedu siis tuleb lätlane ,leedukas,poolakas ja veab ....ida-viru on oma hindadega ulme -sest venest tulevad odava küttega autod ,mis veavad lihtsalt vedamise pärast .
Tegelikult ikka kotib küll. Soome ei saa, kui pole töölepingut. Ilma selleta ei saa sa isikukoodi, verokortti, ega maistradist sissekirjutust. Keegi (veel?) ei käi autojuhte kontrollimas, kuid ehitajatega on asjad juba rasked. Näiteks kui peaks välja tulema, et Vasja töötab alla tesi, siis saab firma sellise a la 50k euri trahvi ja firmajuht peab ehk nii pool aastat ühiskonnast eemal viibima. Soomes see pole tegelikult ka naljaasi, kuid mütsiga lööjaid on olnud aeg-ajalt ikka ja need pannakse suht kiiresti paika, õnneks!! Eesti ettevõtlusmudel ei löö paraku mujal Euroopas läbi ja orjapidamine on ikka karistatav.
soomlane ostab teenuse sisse ja kedagi ei koti. paari aasta pärast kaob kabotaazi piirang ära ja siis on soomes enamus transafirmasid slaavlaste käes. kui loodad head elu soomest leida, siis peab kaugemale minema.
Ei kao see Soome töö kuskile ära. Suured ettevõtted nagu Outokumpu jne. ei ole nõus tellima soome firmast autot ja saama leedu või poola numbrimärgiga nina endale laadima. Palk on tõusvas joones ülespoole, sest üldine soome elukallidus tõuseb. Viimase aasta jooksul on kaks korda tõstetud tunnitasu. (jaanuar ja juuni) Sellist jama, et tuleb poolakas ja teeb poole odavamalt ei ole mõtet ajada. Ida euroopas see jah paraku nii on, kuid loodame kõgest väest, et see lähiaastatel muutub. Mina loodan
Tehke, mis tahate, aga ei suuda mina Soomest nii lilleliselt mõelda kui mõni, tegelikult väga palju Eesti Vabariigis- pooled sõnad on soomekeelsed, kuna "eestikeelne sõna ei tule peale mõnd kuud meelde" või siis lihtsalt tundub soomekeelseid sõnu jutu sisse pikkida "ägedam". Jah, kogetud ja teada värk, et Soomes palk parem ja mis siis? Kas kõik Lollidemaal töötavad eesti juhid kavatsevadki sinna jääda?
Mis puutub firmadesse, siis on häid firmasid, kes maksavad head palka ja seda õigeaegselt, masinad hoitakse korras, samuti on firmasid, kes ei suuda maksta isegi normaalset palka, palgapäevad venivad ja autod on risud, ning seda juba enne eesti juhi pardaleastumist.
Jutt oli enne korraks kabotaažist- et see paari aasta pärast ära kaob- ei mina seda juttu usu, Rootsis on tendents hoopis teises suunas vähemalt- üritatakse leida võimalusi, et oma autode tööd veel rohkem hoida, samas on võrreldes Soomega seal tegelikult olukord veoturul veel hullem, kuna erinevalt Soomest, kus on jah- tõsi- palju eesti juhte, kes arvatavasti saavad küll vbl vähem kui põder, kuid siiski seadusega ettenähtud alumise piiri palga, samas kui Rootsi on paksult täis poolakaid, bulgaarlasi ja muid karvajalgasid, seda samuti kohaliku riigi registris, kuid nimesildid on Jacekud, Wojtekud jne, LOOMULIKULT on nende rahvuste esindajad kõvad rootsi ja inglise keele rääkijad...
Samas on ka see, et need firmad, kes kasutavad poolakaid, on ka tegelikult mõned üksikud, kuid siiski üsna suured ettevõtted, kelle ainuke põhjus selliste palkamiseks on "kokkuhoid", täpselt sama näiteks ühes suures Taani firmas, kus masinapark olevat kerkinud juba üle poole tuhande.
Samuti ei palkaks põder eluilmas eestlasi, kui oleks Soomest võtta piisavalt juhte, eriti kui eestlane sama töö tegemise enda õlule tunduvalt väiksema palga eest ei võtaks, lisaks veel see, et eestlasel näiteks pole vahet, kus tema oma nädalavahetuse veedab, kuid somm hakkab tihtipeale juba nädala keskel ulguma, et tahaks reede õhkuks- lauba hommikuks koju saada. Võivad ju kõik Soome kiidulaulu lauljad kiita ja kireda, kuid tegelikkus on see, et soomlane (mitte küll kõik inimesed personaalselt- tunnen ka ise üsna toredaid somme, kuid see on pigem erand kui reegel) on tgelikult üsna silmakirjalik ja kahe "istumisvahendiga", ta ei ütle pea kunagi otse, üsna tihti on hull keerutamine jne.
Mis puutub üldse juhtide ühest riigist teise liikumist, siis põhjuseid ei ole palju- mõne teise riigi autojuhid (või ükskõik mis ameti esindajad tegelikult) teevad sama töö odavamalt ja teiseks- oma riigist pole töötajaid enam võtta.
Jama selles, et Soome lähevad eestlased- just need, kelle jaoks Soome ongi paradiis ja mannajõed ja pudrumäed, kuid mis saab Eestist? Millal saabub see arusaamine Eesti firmadesse, et see jutt tegelikult ka lõpuni ei tööta, et "mul järjekord ukse taga", kuna "mujal on ju parem".
Autojuhtidest pole enam ammu kusagil järjekorda. Sellise jutuga firmad ei taha vist olukorda õieti hinnata ja elavad omas unistuses lolle leida kes muidu töötaks.
See on tõsi, et autojuhtide järjekorda ei ole. Või kui ongi, siis on selles järjekorras enamik niisugused tegelased, keda kannataks vaid Kamazi peale võtta.
Mitmed Eesti ettevõtted on valmis võtma tööle täiesti algajaid noori juhte, kes pole üldse varem veoki peal töötanud. Täiesti piisab sellest, et huvi on olemas ning viinaviga küljes pole. Kuulsaim selline on vast neiu Kirsi, keda on telekaski korduvalt näha olnud. Siin jälle üks lugu temast :) http://www.ekspress.ee/news/paevauudised/elu/voodijutud-kirs
i-maasik-23-veoautojuht.d?id=64669678
Isegi noor tüdruk saab hakkama selle tööga, alustades null-kogemusega. Kui on huvi ja tahtmist ning suudetakse kodust eemal olla ja mingeid hulle pahesid ei ole, siis võib igaüks olla päris hea autojuht, see pole mingi tippsport või geeniteadus, mis enamusele üle jõu käib.
jh jutt sul õige null kogemuse ja ilma viinaveata ja töötahtega muidugi tahavad võtta selliseid kes kirjutavad alla igale lepingule kaasa arvatud ka sellisele mis neid seal koos võlgade ja saba ja karvadega kinni hoiab selle tehnika eest mis jumala logu.....palgasysteem on ikka selline et hea kui alampalk tyhisõidu eest ei teeni midagi-nagu auto sõidab ise võid magada kui soovid ainus vaba aeg on 45 tundi ja kui tuleb rohkem oled ette puhanud eks.....ei taha jätkata aga nii see on ja laadimine on ka ju puhkepaus samuti firma heaks auto rem viimine seal passimine jne.kui vaja saavad ju nullkogemusega inimesed hakkama ka lepingu järgi saalede vahetusega teepeal eks....ulme aga tõsi kui ikka lepingus juuksekarv lõhki ajada
jäi küll püüdmatuks eelmise postitaja mõttelend kuid tõesti, uus ja rikkumata juht on nii endale kui tööandjale kasulikum, kui vana, kõikjal käinud ja kõike kõige paremini teadev roolikeeraja
Lp tööandjad, koguaeg on olnud jutt pikast järjekorrast uksetaga....küsiks irooniliselt, kuidas nüüd tundub?? Rahvusvaheliste vedude autojuhte otsitakse sadades tööpakkumistes, ei oskagi valida... Kas lõpuks hakkab pakutav "konkuretsivõimeline" palk ka töö vääriliseks muutuma?
probleem on selles, et nende sadade rändtirtsude, kes ühest firmast teise rändavad peale paarikuist tööd (loe kahjumi tekitamist tööandjale) seas on üksikud autojuhid, ülejäänud "autojuhid" või foorumiautojuhid jne. sellepärast otsitaksegi pidevalt juhte, et sellised juhid saaks välja vahetada.
sulle võib ju tunduda valik suur, aga sellest pole kasu kui ise tööga hakkama ei saa. irw
Aga miks nad rändavad? 1000-1300 eurot on ilmselt vähe selle kaugtöö eest. Sai huvipäfast mõnda kohta helistatud ja uuritud, just sellised need palgad ongi. Sellised olid nad ka 5a. tagasi, kui polnud üldse tööd pakkuda. Vahepeal on elu 2x kallimaks läinud.
see kas 1000-1300 on vähe või palju, on igaühe peas kinni. ise arvan, et 20 tööpäeva eest, milles on vähemalt 2 puhkepäeva, on see täitsa OK. kui see on vähe, siis siin ei maksa keegi töö- ja puhkeajast kinni pidades eriti rohkem. kui tahad rohkem teenida, siis on välismaa või magnet.
mis puutub rändamisse, siis 99% on rändajad suured probleemide hunnikud. kas tõesti arvad, et mõni firma maksab samal turul ja samadel tingimustel tegutsedes 30-50% rohkem. suht naiivne mõtlemine. lubatakse küll, aga raha ei tule ja seetõttu kihutatakse järgmise suure numbri poole. aasta lõpuks on lojaalne töötaja teeninud palju rohkem ja säästnud oma närve. kuid kahjuks on elu selline, et mida kergem amet, seda rohkem kujutatakse ette ja rännatakse ringi ning lihtsate ametitie puhul on töökoha ja töötegija vahetus samuti lihtne.
foorumi autojuhid, andke nüüd tuld.
aga muidu ketid haljaks!
1000-1300 on väga hea palk, kui sa saad selle kodus ööbides, nädalalõppudel perega olles ja normaalset elu elades. 1000 ei ole küll juba täna probleem saada eesti siseselt kaubiku või C kat auto peal sõites. Kui sa pead kõik selle eelneva ohverdama, siis on 1000 ikka vähe küll, arvestades meie riigi elukallidust, mis ei jää alla põhjamaade omale. Mõistan kui saaks raskeveoki peal palka 1000 + päeva/lähetusrahad, siis see oleks täiesti normaalne, kuid see 1000 mis makstakse sisaldab päevarahasi. Kui oled puhkusel saad olematu summa arvele, kui jääd haigeks siis ei ole üldse mõtet mingit kompensatsiooni unistada. Kui peaks juhtuma mingi pikemat ravi vajav õnnetus, näiteks jalaluu murd koormat laadides, siis ongi põhimõtteliselt sul kõik maksmata ja mõne kuu pärast kuri pangaonu ukse taga kodu võtmeid nõudmas. See kõik vajab muutmist ja seda saame muuta ise, osates ennast väärtustada ja õiglast palka küsida.
PS: ma ei ole foorumiautojuht vaid täiesti stabiilset töökohta omav autojuht, ööbin kodus ja sõidan eestis.
mnjaa, tegelikult võiks kurtja ka enda isikuandmed letti lüüa, oleks süüdistus kaalukam.
Aga kui kellelgi hispaaniamaal autojuhti tarvis, siis eelmine nädal tuli üks eesti mees jonquera bensukas küüti küsimaa tagasi maarjamaale. Oli teine seal juba kaks nädalat veetnud, auto olevat ära võetud jms. Ennelõunane aeg ei olnud küll alkoholijoobe saavutamist takistanud ja välimus vastas olukorrale, kus reis lõunamaale oli veedetud haagise all aga lugedes jutte sohvripõuast, peaks nahkvest tööturul defitsiit olema :D
sa eksid sammal, sohvripõuda ei ole, kuid on heade autojuhtide põud! paljud autoomanikud-tööandjad räägivad, et peale töökuulutuse lisamist tuleb mõne päevaga ca 50 tööle soovijat. Kui seda kampa lähemalt uurida, siis tööle pole kedagi võtta. Veel hullem on bussijuhtidega. Korraliku reisibussi rooli ei pane haisvat, hammasteta, pohmellis kangelast sõitma, kelle nahkvest oli neljakümne esimesel aastal pop väljalase. Noormad juhid keeravad soomes linnaliini rooli. Naljakaks teeb selle veel asjaolu, et paljud neist on saanud load Eesti töötukassalt tasuta.
Te võite kooris tõestada , mida iganes , kuid sambla TÕDE jääb ammu kõigile peale . Tema on kõige rohkem rooli keeranud ja igasugu asju näinud. Minu arust on sammal mõtetuim tegelane , keda iganes kuulnud , näinud ...... JAH JUST NIMELT NÄINUD . Ikka edu noortele ja täiega minge edasi !